پذیرش دانشجو در حوزه خدمات خودرو برای اولین بار در استان خراسان رضوی
پذیرش دانشجو در حوزه خدمات خودرو برای اولین بار در استان خراسان رضوی

دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برای اولین بار در حوزه خدمت خودرو دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مرتضی تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های صنعت خودرو کشور است و نیاز به رشته دانشگاهی این صنعت بسیار در استان ملموس بود.

دکتر تشکری خاطرنشان کرد: سعی داریم با پذیرش دانشجو و تربیت جوانان در رشته‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری خودرو و خدمات پس از فروش آن، سطح کمی و کیفی صنعت خراسان رضوی را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی این قابلیت را دارد در رشته‌های مورد احتیاج استان تکنسین و مهندس فناور تربیت کند، اظهار کرد: سعی داریم در تمامی حوزه‌های صنعتی با تربیت تکنسین و مهندس فناور خلاء استان در زمینه نیروهای متخصص را جبران کنیم.

دکتر تشکری گفت: همچنین در حوزه صنعت نان که یک صنعت استراتژیک برای کشور و استان هست نیز دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با علمی شدن هر چه بیشتر صنعت نان می‌توانیم استقلال کشور را بیشتر حفظ کنیم، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده از اسراف و از بین رفتن گندم و دیگر غلات در تهیه نان بسیار تاسف برانگیز است.

وی اذعان کرد: سعی داریم با استفاده از دانش روز و تجربه استانی در زمینه صنعت نان موجب شکوفایی این صنعت در استان شویم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: در شهریور امسال در مقطع کاردانی در ۱۸۷ کد رشته با ظرفیت ۱۳ هزار نفر دانشجو پذیرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۱۰ کد رشته در مقطع کارشناسی ۷ هزار و صد دانشجو پذیرش خواهد شد.

دکتر تشکری عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این آمادگی را دارد چه به صورت مقاطع دانشگاهی چه به صورت دوره‌های پودمانی نیازهای استان در زمینه‌های آموزش علمی، مهارتی و شغلی را برآورده کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۶ مرکز آموزش علمی کاربردی در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: هیچ دانشگاهی چنین پراکندگی و جمعیت دانشجویی را نداشته و این دانشگاه توانسته در تمام نواحی استان فعالیت داشته باشد.

دکتر تشکری با بیان اینکه دانشجویان علمی کاربردی از تمام رده‌های شغلی و سنی در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: با توجه به سرفصل‌های به روز این دانشگاه و هدف‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال می‌تواند امکان بسیار مناسب برای فراهم کردن بستر اشتغال برای جوانان باشد.

لازم به ذکر است؛ مرکز آموزش علمی کاربردی نمایندگی خودرو سیاسی و مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع پخت، دو مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی هستند که امسال برای اولین بار در رشته‌های تخصصی مرتبط با صنعت خود دانشجو می‌پذیرند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 89