پایان برداشت چغندر از سطح ۹۰۰ هکتار اراضی شهرستان مشهد
پایان برداشت چغندر از سطح ۹۰۰ هکتار اراضی شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت چغندر از سطح ۹۰۰ هکتار اراضی شهرستان مشهد و افزایش ۲۲۰هکتاری در مقایسه با سال گذشته (رشد ۱۳ درصدی)، خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اولویت کشت در محصولات استراتژیکی همچون چغندر گفت: تولید محصولات استراتژیک تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه اغلب کشورها ابتدا تولید کافی این قبیل محصولات در داخل و پس از آن تولید محصولات دیگر است.
طهماسبی زاده بیان کرد: واردات محصولات استراتژیک علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم می‌شود، در بحث اشتغالزایی هم مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به سطح زیرکشت ۹۰۰ هکتاری در سال جاری و افزایش ۲۲۰هکتاری در مقایسه با سال گذشته (رشد ۱۳ درصدی)، عنوان کرد: با توجه به میانگین برداشت حدود ۴۵ تن از هر هکتار چغندر نیز پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۵ هزار تن محصول چغندر نیز در این شهرستان تولید شود با وعیار تقریبا ۱۹درصد برداشت این محصول از اواسط آبان شروع و تا پایان آذر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه کاشت چغندر قند برای بیش از ۵۰ نفر در سطح هر هکتار اشتغالزایی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: ارقام کشت شده دروتی، اسپورتا، دزیرا، پرشیا، آریا و شکوفا است که بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند شیرین مشهد تحویل داده شده و درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های شیروان و نیشابور ارسال می‌شود.

.

image_printچاپ مطلب

Visits: 59