وضع بد اقتصاد عربستان و باج خواهی آمریکا نمونه عینی سازش با آمریکا است
وضع بد اقتصاد عربستان و باج خواهی آمریکا نمونه عینی سازش با آمریکا است

امام جمعه حکم آباد با اشاره به بازی خیمه شب بازی عربستان و آمریکا و عربستان توسط استکبار جهانی گفت: کشور عربستان نمونه عینی و درس بزرگی برای کسانی است که کوتاه آمدن در مقابل دشمن را بهترین راهکار می دانند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی‌فرد امام جمعه شهر حکم آباد بخش عطاملک جوین در خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید بر اینکه باید اسلام ار از کلام نورانی حضرت علی(ع) شناخت در جایی که فرمودند که قاتل مرا فقط یک ضربه شمشیر بزنید همانگونه که او یک ضربه زدند، گفت: افرادی که در شبکه های اجتماعی مدعی خونریزی اسلام هستند رحمت و شفقت اسلام را در عملکرد مولی علی(ع) ببنند.

 وی ادامه داد: در حیات سیاسی امیرالمومنین حضرت علی(ع) یکی از مفاهیمی که بسیار برجسته است؛ مفهوم مظلومیت حضرت است گفت: به نظر می رسد؛ نه عمق این مظلومیت و نه دلایلش به صورت جزئی و دقیق درک و تحلیل نشده. چرا که اشعث به حضرت اعتراض کرد مگر شما چقدر مظلوم بوده اید که از وقتی که به کفه امده اید این جمله را در تمام سخنرانی ها تکرار کرده ای مَا زِلْتُ مَظْلُوماً ؛ من همیشه مظلوم بوده ام.

حجت الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی‌فرد با اشاره به اینکه معلوم است که حضرت بی دلیل بر موضوعی اصرار نمی کنند اضافه کرد: چرا حضرت اینقدر بر مظلومیت خودشان تکرار و تاکید دارندا آیا به این دلیل نیست که مریدان و دوستانشان و آیندگان درباره مظلومیتشان بیشتر بیندیشندا آیا به این دلیل نیست که برای من و شما این سوال این سوال پیش بیاید که چه کسانی ظلم را به  حضرت تحمیل کردند که حضرت مجبور با شند مظلومیت را تحمل کنندا آیا این تکرار  هشداری نبود که دیگر این مظلومیت ادامه پیدا نکندا

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با اشاره به اینکه در جای دیگری حضرت امیر سخنرانی می کردند ناگهان وسط منبر بیابان گردی برخاست و فریاد زد «وای من مظلوم واقع شده ام» حضرت فرمود: من علی به اندازه ریگ های بیابان و قطرات باران ظلم شده است؛ عَنِ الْمُسَیَّبِ بْنِ نَجِیَّهَ قَالَ: بَیْنَمَا عَلِیٌّ یَخْطُبُ وَ أَعْرَابِیٌّ یَقُولُ وَا مَظْلِمَتَاهْ فَقَالَ ع ادْنُ فَدَنَا فَقَالَ لَقَدْ ظُلِمْتُ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَر یعنی ظلمی بی حد و عددا!

وی اضافه کرد: در جای دیگری آن حضرت قسم جلاله می خوردند که امتش به او ظلم کنند؛« وَاللَّهِ لَقَدْ أَصْبَحَتِ الْأُمَمُ کُلُّهَا تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَنَا أَخَافُ ظُلْمَ رَعِیَّتِی  یعنی ظلمی به وسعت یک امت.

دلیل این ظلم را باید فهمید و گرنه دوباره دچار ان می شویم

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با اشاره به  نفوذ کلمه منافقین بر افکار عمومی و دیگری بی بصیرتی مردم جامعه ایمانی از دلایلی هستند که به امثال ابن ملجم ها میدان می دهند تا جنایت کنند، مطرح کرد: امثال اشعث که فرمانده جنگ در صفین بوده جهل او موجب نفوذ معاویه بود و گرنه معاویه دیوانه نبود و هچنین بی بصیری قرآن خوانان پیشانی بسته که با دیدن قرآن بر سر نیزه کوتاه آمدند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با تاکید بر اینکه روشنگری باید ادامه داشته باشد و حرف حق را با منطق و دلیل به گوش همگان بر سانید، گفت: اطلاعات تاریخی خودتان و اطرافیانتان را  نسبت به حیات امیرالمومنین حضرت علی(ع) خصوصا حیات سیاسی آن  حضرت بالا ببرید.

وی با اشاره به سخن استاد شهید مرتضی مطهری گفت: شناخت علی یعنی شناخت انسان کامل نه شناخت شناسنامه ای، علی(ع) اولین مسلمان، اولین موحد، اولین نماز گذار، اولین در همه عرصه‏های تکلیف؛ اولین مهاجر؛ اولین مجاهد؛ اولین فداکار؛ اولین پشتیبان و حامی؛ اولین محبوب آسمانیان؛ اولین محور اتحاد امت اسلامی و  اولین مظلوم است که با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب «الشّیعه من شایع علیّا» ما باید دنبال او حرکت کنیم و هدفهای او را دنبال کنیم. یعنی آنچه علی (ع) خواست. و مانند آنحضرت زندگی کنیم. اگر زندگی ما مانند او بود به خودمان امیدوار باشیم.

امام جمعه حکم آباد با در ادامه با اشاره به اینکه عشایر ایران مدافعین مرز های ایران اسلامی هستند و از خدمات آنها باید به نحو احسن تقدیر کنیم، گفت: انگلیس واستعمار خبیث همیشه به بهانه هائی در پی چپاول ایران بوده اند و یکی از راه های رسیدن به اهدافشان تطمیع خوان ها بوده است که امضاء قرارداد شرکت نفت انگلیس و ایران با محمدناصر‏خان ایلخان قشقایی در سال(۱۳۰۱)یک نمونه از آنهاست.

وی با اظهار اینکه استعمار برای رسیدن به هدف خود راه های متعددی را ازجمله سرکوب عشایر را در پیش گرفته بود، اظهار کرد: دیانت عشایر موجب می شد دین تحقق پیدا کند پس شاید بر خلاف انها قیام کنند و رضا خوان در پی این بود تا  عشایر را تماما در ایران از بین ببرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با بیان این مطلب که خط کشی جامعه وتمدن را ببینید در یک جا فراوانی امکانات اما احتکار وسرقت و در یک طرف با امکانات کم و تحریم اقتصادی انسانیت وکرامت ایثارموج می زند، عنوان کرد: نماد عقلانیت اسلام را می شود دید که رهبر ما  نظر کارشناسی را فصل الخطاب می داند البته توصیه کردند کسانی که فهم دعا و ارزش آن را بدانند به این کارشناسی بپردازند.

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با بیان اینکه شاید سؤال شود در شرایط بد اقتصادی چه نیاز به ساخت ماهواره داریم ؟، پاسخ داد: اولا بومی سازی دانش وفناوری است و ثانیا راهبرد دفاعی عامل باز دارنده است کشوری که هدف موشک ها بوده و دشمنی بد عهد داریم لازم است غنی باشدو بازدارندگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با بیان این مطلب که برخی می گویند هر دلار سرمایه گذاری در صنعت فضا، سی دلار درآمد در جای دیگر دارد، عنوان کرد: لازم است بدانید به عنوان نمونه برای خرید مسابقات فوتبال میلیارد ها هزینه خرید آن می شود در هدایت کشتی رانی وهوائی واکتشافات از برکات این علم و فناوری است و یکی از راه های درآمد زائی اجاره ماهواره است که بین ۵۰۰ تا دو میلیار دلار درآمد دارد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری ما در فضا با سه لایه روبه رو هستیم؛ مدار پایینی زمین یا «لئو»، مدار میانی یا «مئو» و مدار زمین آهنگ یا «ژئو». ۳۶هزار کیلومتر است؛ در این ارتفاع، ماهواره‏های مخابراتی یا رادیو تلویزیونی قرار می‏گیرند که به نوعی سطح پوشش بیشتری را ایجاد می‏کنند.

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با بیان این سؤال که با رشد در هوا فضا در صنعت خودرو عقبیم و با این همه گرانی در کشور چرا به صنعت هوا و فضا توجه شده است؟، پاسخ داد: پاسخ این سوال در سخن مقام معظم رهبری است که علت آن وجود افرادی واداده یا نفوذی یا منفعت طلب است که بار ها هشدار داده اند؛ افراد و جریاناتی که سالهاست در بین برخی مسئولان و نخبگان و کارشناسان غربزده ندای “ما نمی‏توانیم” را سر داده‏اند.

وی ادامه داد: این وظیفه ماست که بخواهیم از عزیزانی که آلیاژ و عدسی دوربین برای صنعت هوا و فضا می سازند برای خودرو سازی نیز تولیدات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با بیان این مطلب که آیا رأی اعتماد به الکاظمی پیروزی نیروی مقاومت است؟؛ کاظمی از احزاب سیاسی نبوده  ودر ایام ترور سردار سلیمانیی وابو مهدی مهندس مسؤلیت اطلاعات داشته و با امریکا هم ارتباط خوبی داشته آیا مقاومت در این انتخاب شکست خورده؟، گفت: با تمام این احتمالات امریکا بی ثباتی وهرج ومرج وبی دولتی برای آمریکا می خواهد هرچند با اقتصاد پایین و ارزان شدن نفت کشوری که ۹۰درصد بوجه اش از نفت است اعتدال کاظمی خروج کند امریکا، اما همینکه دولت ثبات گرفته پیروزی مقاومت است.

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با بیان اینکه بازی خیمه شب بازی عربستان و دوشیدن آمریکا درس بزرگی برای کسانی است که کوتاه آمدن در مقابل دشمن را بهترین راهکار می دانند، مطرح کرد: آل سعود در بازی امریکا برای کاهش قیمت نفت به شرط خروج سامانه راهبردی پاتریوت کم نگذاشت البته با وجود کرونا این کاهش قیمت تشدید شد حال امریکا باج خواهی می کند این درس برای تمام کسانی است که معتقدند سازش بهتر و هزینه کمتری دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد با بیان اینکه عصر روز یک شنبه شناور لجستیکی وپشتیبای کنارک بر اثر محاسبات اشتباه مورد هدف موشک ناو جماران قرار گرفت و متاسفانه ۱۹ نفر از فرزندان رشید ملت ما شهید شدند وگروهی مجروح که به رهبری و خانواده های این عزیزان تسلیت می گوییم، عنوان کرد: در شبکه های اجتماعی دشمن وارد شد و می گویند باید شفاف سازی کنیم.

امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین با بیان اینکه دشمن شروع به عملیات روانی ومجازی کرد، اظهار کرد: اولا در عملیات و رزمایش ها در تمام دنیا این اتفاقات می افتد، ثانیا، کدام کشور حوادث رزمایش نظامی را اعلام عمومی می کند و ثالثا این خواسته که فرمانده نیروی دریائی توضیح دهد کلام اشتباهی است زیرا چه بسا اسرار نظامی باشد و درون سازمانی.

وی در پایان گفت: از همینجا  به خانواده شهدا مقام معظم رهبری مردم عزیز مان خصوصا مردم بزگوار بوشهر وفارس تسلیت می گوئیم 

image_printچاپ مطلب

Views: 35