وزیر نیرو: ۷۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های آب و برق خراسان رضوی اختصاص یافت
وزیر نیرو: ۷۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های آب و برق خراسان رضوی اختصاص یافت

وزیر نیرو گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی به طرح‌های آب و برق این استان اختصاص یافت.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر محرابیان در سفر در گناباد و در جمع مسئولان و نخبگان و تولید کنندگان این شهرستان، عنوان کرد: این میزان اعتبار برای رفع مشکلات آبرسانی و برق‌رسانی و اجرای طرح‌های مربوطه خراسان رضوی در نظر گرفته شده است و بین نقاط مختلف توزیع و تلاش می‌شود که همه نقاط استان از اعتبارات فوق بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اعتباراتی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور برای طرحهای مربوط به سفرهای استانی هیات دولت در اواخر سال گذشته و سالجاری اختصاص یافته است و استان خراسان رضوی نخستین استانی در کشور است که از مزایای اعتبارات امسال بهره‌مند و منابع فراوان و اعتبارات خوبی بدین منظور در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو علت اصلی محدودیت‌های منابع آبی در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، کشاورزی و تولید در سطح کشور را روند رو به رشد مناطق مختلف در سطح کشور ذکر کرد و گفت: با وجود رشد و توسعه منطقه ای، منابع آبی در این بخش‌ها همواره کاهش یافت و باید بهره وری در استفاده از این منابع مورد توجه همه بخش‌ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: موضوع بهره وری در استفاده از منابع آبی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و برای امنیت مطلوب غذایی و رشد اشتغال و صنعت و تولید این بهره وری باید محور همه برنامه ریزی‌ها قرار بگیرد و با بهره وری در مصرف آب می‌توان تولید محصولات کشاورزی را بیش از سه برابر افزایش داد و از اقدامات مهم برای تحقق این مهم استفاده از روشهایی مانند آبیاری زیر سطحی است.

محرابیان از اجرای طرح گسترده آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور با تلاش دولت سیزدهم و همراهی گروه‌های جهادی و خیران طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و منابع اعتباری آن هم به صورت کامل تامین شده است و روستاهایی که در شهرستان گناباد با مشکل تامین آب پایدار مواجه هستند در لیست این روستاها قرار بگیرند تا نسبت به آبرسانی پایدار آن‌ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: باید در کنار ایجاد ساز و کارهای مناسب و از جمله اشتغال به ماندگاری جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری توجه خاص داشت و مهمترین عامل در ماندگاری روستاییان تامین آب شرب مناسب است.

وزیر نیرو همچنین از اختصاص اعتبار ویژه برای طرح فاضلاب و اصلاح شبکه خط انتقال آب گناباد از محل اعتبارات سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی خبر داد.

محرابیان مهمترین هدف از سفرهای استانی رییس جمهور و دولتمردان دولت سیزدهم به استانهای مختلف را توجه عادلانه به نقاط مختلف و رفع تبعیض در مسیر رشد و توسعه نقاط مختلف و کنار گذاشتن تبعیض بین استانها ذکر کرد و تصریح کرد: قبل از سفر به استان خراسان رضوی از یک ماه قبل کارهای کارشناسی فشرده‌ای با حضور مسوولان و کارشناسان ادارات مختلف انجام و از نظرات مسوولان و کارشناسان در تدوین مصوبات سفر استفاده شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 53