وزیر فرهنگ و ارشاد: شهرستان تایباد قطب آواهای محلی و بازی‌های آیینی است
وزیر فرهنگ و ارشاد: شهرستان تایباد قطب آواهای محلی و بازی‌های آیینی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تایباد یکی از قطب‌های آواهای محلی و بازی‌های آیینی است و همجواری این شهرستان خراسان رضوی با استان هرات افغانستان این موقعیت را فراهم کرده تا از اشتراکات فرهنگی و هنری این کشور در حوزه‌های هنری بهره‌مند شویم.

به گزارش اختر شرق؛ محمد مهدی اسماعیلی در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و هنری ایران و افغانستان، گفت: به طور یقین توسعه روابط دو کشور نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت هرچه بیشتر نسبت به همدیگر و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندیهای آن‌هاست.

اسماعیلی با بیان اینکه شهرستان مرزی تایباد که در همجواری کشور افغانستان قرار دارد، از گذشته‌های دور به عنوان یکی از نقاط تاریخی کشور مطرح بوده است، عنوان کرد: تایباد با کشور افغانستان ۹۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و از ظرفیتهای خاصی در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده که باید از این پتانسیل‌ها به درستی استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم برقراری امنیت پایدار در شهرستان تایباد و مرزهای مشترک ایران و افغانستان تاکید کرد و گفت: امنیت بالایی که در این خطه مرزی برقرار شده به برکت وجود مردم مرزنشین و آمادگی بالای نیروهای مسلح این منطقه می‌باشد.

اسماعیلی بیان کرد: وحدت شیعه و اهل سنت شهرستان تایباد در سطح کشور زبانزد بوده که به برکت علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفرهای استانی دولت مردمی، اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی دولت سیزدهم این است تا از نزدیک با مشکلات پیش روی مردم هر منطقه آشنا شویم و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 72