وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به خراسان رضوی: مواجه شهرهای مهاجرپذیر با تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس
وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به خراسان رضوی: مواجه شهرهای مهاجرپذیر با تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس

وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به استان خراسان رضوی بابیان اینکه شهرهای مهاجرپذیر با تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس مواجه هستند بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش تراکم دانش‌آموزی در این مناطق تأکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ یوسف نوری در حاشیه سفر به شهرستان‌های چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز استان خراسان رضوی گفت: در شهرهای مهاجرپذیر کشور رشد بسیار زیاد جمعیت دانش‌آموزی داریم، لذا برای جلوگیری از تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌های درس، باید اقدام به ایجاد و توسعه فضاهای جدید آموزشی در این مناطق نماییم.

 وی ادامه داد: در این راستا جذب همکاری و مشارکت خیران و نهادهای مردمی در دستور کار است و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم، کمبود فضای آموزشی را جبران کرده و از تراکم بالاتر از ۳۰ دانش‌آموز در کلاس، جلوگیری کنیم.

 وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از هنرستان شهید سلیمانی شهر گلبهار گفت: این هنرستان با پنج هزار مترمربع زیربنا، با معماری مناسبی ساخته‌شده که در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی، می‌تواند دانش آموزان این مناطق را تحت پوشش قرار داده و نیازهای بازار کار را پاسخگو باشد.

 وی با تأکید بر کمک و مشارکت خیران در تأمین نیازهای آموزش‌وپرورش، به‌ویژه در حوزه ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: در شهرستان چناران، تعدادی طرح نیمه‌تمام وجود دارد که نیاز به رفع موانع و یا اعمال تغییر کاربری دارد که برای حل مشکلات آن‌ها تأکید شد.

نوری هدف از سفر به شهرستان طرقبه-شاندیز را بازدید از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت و بررسی روند فعالیت آموزش‌وپرورش این شهرستان اعلام کرد.

 لازم به ذکر است؛ افتتاح یک باب مدرسه در شهر گلمکان و نشست با اعضای شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر آموزش‌وپرورش به خراسان رضوی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16