همه کمک کنند تا ازدواج آسان در جامعه فرهنگ‌سازی شود
همه کمک کنند تا ازدواج آسان در جامعه فرهنگ‌سازی شود

مجموعه تالار خوشبختی، به همت شهرداری تایباد با هزینه ۵ میلیارد ریال بازسازی شد.

مجموعه تالار خوشبختی، به همت شهرداری تایباد با هزینه پنج میلیارد ریال بازسازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار شهرستان تایباد در مراسم توسعه تالار خوشبختی شهرداری تایباد با تبریک سالروز ازدواج فرخنده دُخت نبوت، حضرت فاطمه زهرا (س) و پیشوای امامت، حضرت علی مرتضی (ع)، از ابتکار عمل شهرداری و شورای شهر تایباد در تغییر کاربری و استفاده بهینه از مجموعه خوشبختی تقدیر کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای افتتاح این مجموعه در چنین روز مبارکی کار شایسته‌ای است، چراکه ازدواج دُخت نبوت با پیشوای امامت در کمال سادگی و صمیمیت انجام‌شده است و امروز وظیفه همه است تا ترتیبی اتخاذ کنند که فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و ساده با تخفیف‌ها و بسته‌های تشویقی مناسبی در این مکان انجام پذیرد.

سیاح اظهار داشت: در موضوع ازدواج با پدیده‌های مختلفی مواجه بودیم، یک روز با معضل ازدواج زودهنگام یا کودک همسری مواجه بودیم که مشکلات خاص خود را داشت و امروز با پدیده ازدواج دیرهنگام.

وی افزود: در موضوع ازدواج دیرهنگام با دو مسئله مهم روبه‌رو هستیم، ازیک‌طرف بلوغ جنسی در نوجوانان به‌تعجیل افتاده و موضوع بلوغ جنسی زودهنگام راداریم و از طرف دیگر شاهد تأخیر در سن ازدواج هستیم.

وی افزود: از زمانی که بلوغ جنسی پدیدار می‌شود تا زمانی که در قالب ازدواج به این نیاز پاسخ داده می‌شود، به دلیل بلوغ زودهنگام و ازدواج دیرهنگام باعث طولانی شدن دوره ریاضت جنسی شده که می‌تواند آثار زیان باری از قبیل افزایش ارتباطات غیرمتعارف دختران و پسران شود که بر سلامت خانواده و جامعه اثرات نامطلوبی دارد.

سیاح بابیان اینکه برای رفع این دغدغه‌ها و نگرانی بایستی همه کمک کنند تا ازدواج آسان در جامعه فرهنگ‌سازی شود، گفت: اخیراً تسهیلات ازدواج افزایش داشته است و در بحث ضمانت‌های بانکی، تسهیل شده است.

وی خانواده‌ها را به‌عنوان مهم‌ترین تصمیم‌گیرنده در موضوع ازدواج معرفی نمود و گفت: بایستی مثل گذشته با طولانی کردن دوران نامزدی به دغدغه‌های جوانان برای ازدواج و استقلال مالی فرصت دهند.

فرماندار تایباد اظهار کرد: در سفر‌ اخیر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان، گفتیم که کلید توسعه شهرستان در دستان وزیر محترم است، بنابراین چند موضوع را پیشنهاد دادیم که اتصال راه‌آهن مشهد به دوغارون و دوغارون به خواف، فرودگاه دوغارون، دو بانده کردن جاده تایباد به تربت‌جام ازجمله این پیشنهاد‌ها بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد ابراز امیدواری کرد با همراهی خانواده‌ها و مساعدت‌های مالی دولت در واگذاری تسهیلات ازدواج و اشتغال، اتفاقات خوبی درزمینهٔ ازدواج آسان و ساده رخ دهد.

مجموعه تالار خوشبختی، به همت شهرداری تایباد با هزینه پنج میلیارد ریال بازسازی‌شده و به‌عنوان تالار عروسی در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8