همزمان با هفته دولت دفتر شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان تایباد افتتاح شد
همزمان با هفته دولت دفتر شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان تایباد افتتاح شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد از افتتاح دفتر شرکت تعاونی توسعه عمران این شهرستان در هفته دولت و با حضور فرماندار، معاونین، بخشداران و روسای دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار تایباد در مراسم افتتاحیه دفتر شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تایباد و رونمایی از سایت آن ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: تعاونی توسعه و عمران شهرستان تایباد یک ابر تعاونی است که با حمایت‌های شهرستانی و استانی، به دنبال سهم مردم تایباد در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی مرز دوغارون است، تا مردم در این فعالیت‌ها بیشتر مشارکت نمایند.

وی گفت: از ظرفیت‌های دیگری که می‌توان در این تعاونی استفاده کرد، راه اندازی پایانه انرژی در مرز دوغارون است که امیدواریم با تخصیص به موقع منابع اعتباری، شاهد تحول خوبی در شهرستان باشیم. از دیگر پروژه اقتصادی که برای این تعاونی در نظر گرفته شده است شهرک خدماتی رفاهی در مرز دوغارون است که زودبازده هست، و با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، یکصد هکتار از زمین‌های منطقه برای شهرک خدماتی رفاهی در نظر گرفته شده و خدمات دیده شده در این شهرک، بسیار فراتر از آن چیزی است که شاهد بودیم و در کشور همچنین شهرکی نداریم و این شهرک بزرگترین شهرک خدماتی کشور است که جوابگوی نیاز شهرستان و طرح‌های توسعه‌ای پایانه مرزی دوغارون باشد.

فرماندار تایباد افزود: ناوگان مسافری و تجاری ما وضعیت ساماندهی مناسبی در مرز ندارد و این شهرک خدماتی با آنچه برای آن تعریف شده است، برای سامان دهی ناوگان حمل و نقل است، چرا که یکی از اعتراضات جدی ناوگان حمل و نقل تجاری دوغارون موضوع نوبت دهی است که ان شالله مرتفع خواهد شد.

سیاح ابراز کرد: موضوع اعتماد مردم به تعاونی باعث شد طراحی به نحوی انجام شود که مورد اعتمادسازی مردم شریف شهرستان قرار گیرد. لذا یکی از برنامه‌های ما این شد که ائمه جمعه شهرستان و یکی از کارشناسان اقتصادی فرمانداری به عنوان هیات موسس قبول زحمت کردند و در ادامه ناظران عالی این تعاونی خواهند بود.

فرماندار تایباد در خصوص شفافیت مالی و کاری تعاونی اظهار کرد: برای این تعاونی یک سازوکار هوشمندانه مد نظر قرار دادیم تا تک تک سهامداران در کنار ائمه جمعه، به عنوان ناظران تعاونی قرار گیرند و هر لحظه بتوانند از طریق یک سامانه هوشمند از وضعیت کاری و مالی تعاونی اطلاع حاصل کنند.

محمود بیانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد نیز گفت: با ایجاد تعاونی شفاف و سالم تحت قانون قدرتمند و با ظرفیت «تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی»، می‌توان در طرح‌های تخصصی شهرستان در قالب شرکت مادر تخصصی یا هلدینگ، فعالیت‌های اقتصادی شهرستان را مدیریت نمود.

وی افزود: بخشی از طرح‌ها به دلیل امکان ایجاد رانت نمی‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود، تحت این تعاونی می‌توان در این بخش‌ها نیز فعالیت کرد. این تعاونی به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ تعاونی در شهرستان نیست و اساسنامه و قوانین آن با تمام تعاونی‌های شهرستان متفاوت است.

بیانی در خصوص سهام شرکت اظهار کرد: شرایط سهام شرکت به نحوی است که سرمایه گذاران بزرگ نمی‌توانند این شرکت را به دست بگیرند و این شرکت از عموم مردم شهرستان خواهد بود و سهام آن برای همه اعضا برابر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد تاکید کرد: حداقل سهام هر نفر ۳۰ سهم با قیمت ۱۰ هزار تومانی است و افرادی که می‌توانند در تعاونی عضو شوند، باید الزاما «بومی» شهرستان باشند و عضویت آن با ارائه مدارکی که در سایت اعلام می‌شود قابل تایید است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4