همایش نخبگان تشیع و تسنن سرخس در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه حرم رضوی
همایش نخبگان تشیع و تسنن سرخس در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه حرم رضوی

امام‌جمعه سرخس در همایش نخبگان تشیع و تسنن شهرستان سکوت نخبگان را در فتنه‌های اخیر کمک به دشمن دانست.

به گزارش اختر شرق؛ در مراسم بزرگداشت شهدای حرم رضوی شهید اصلانی و دارایی که باهدف محکومیت این حادثه تروریستی و حفظ وحدت شیعه و سنی به همت مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس دیشب در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

مولوی پارسا، امام‌جمعه اهل سنت سرخس با محکومیت این حادثه تروریستی گفت: امروز وحدت عامل پیشرفت و یک نعمت الهی است که می‌تواند امنیت رفاه و دفاع ما را در مقابل دشمن تقویت کند.

وی با تأکید بر اینکه تفرقه عامل شکست امت اسلامی است، اظهار کرد: دشمنان اسلام تحمل این وحدت و شتاب اسلام‌گرایی را ندارند، لذا با توطئه‌های خود به دنبال تفرقه بین امت اسلامی هستند.

امام‌جمعه اهل سنت سرخس خاطرنشان کرد: حادثه حرم مطهر رضوی و همچنین اتفاقی که برای دو روحانی اهل سنت در گنبدکاووس افتاد، نشان می‌دهد این اقدامات به دست استکبار غاصب انجام می‌شود تا اختلاف بین شیعه و سنی به وجود بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه وحدت امت اسلامی خار چشم دشمنان است، گفت: اهل سنت؛ اهل‌بیت را جزو مقدسات خود و جزو مراجع علمی خود نیز می‌دانند و از روایات آنان استفاده می‌کنند؛ در نزد اهل سنت کسی که در نماز به اهل‌بیت درود نفرستد نمازش باطل است.

مولوی پارسا بیان کرد: شیعه و سنی باید گرد مشترکات خود جمع شوند و همان‌طور که مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه و سنی تأکیددارند، علمای شیعه و سنی هم در مقابل توطئه‌های دشمنان باید به دنبال ایجاد تقریب و وحدت باشند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه اهل تشیع سرخس بابیان اینکه آقا امیرالمؤمنین علی (ع) محور وحدت امت اسلام بودند و هزینه‌های زیادی برای دفاع از وحدت امت دادند، گفت: در چنین ماه بزرگی و در حرم پاره تن رسول خدا، بار دیگر تیغ تکفیر که بلای جان اسلام است، بر پیکره وحدت امت اسلامی زده شد و دو روحانی مجاهد را با زبان روزه به شهادت رساندند.

 بختیاری بابیان اینکه تفرقه و اختلاف دین را تضعیف می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در فتنه‌ها، نخبگان ساکت باشند، سکوت آن‌ها به جبهه استکبار کمک می‌کند و به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

لبه تیز تبلیغات دشمن متوجه به‌نظام و روحانیت است

در پایان آیت‌الله محمدحسین رجایی خراسانی از اساتید حوزه علمیه خراسان نیز در تشریح وقایع اخیر، اظهار کرد: هیچ دینی همچون اسلام توحیدش کامل نیست وزندگی اهل‌بیت (ع) برای ما بهترین الگو است.

وی بابیان اینکه شهدا مایه عزت جامعه ما هستند، گفت: شهدای روحانی که در حرم رضوی به شهادت رسیدند، جزو طلبه‌های موفق ما و جزو کسانی بودند که عامل وحدت و یاری‌گر محرومان در مناطق کم برخوردار بودند.

آیت‌الله رجایی خراسانی در پایان با تأکید بر اینکه لبه تیز تبلیغات دشمن روحانیت و نظام را هدف قرار داده، تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی مشت بر دهان دشمن می‌زند و باید در مقابل یهود و نصاری، شیعه و سنی باهم متحد و مقام حرکت کنند. در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز علمای شیعه و سنی بر سر سفره افطار اداره املاک و اراضی آستان قدس پذیرایی شدند.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 72