همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان در تکیه ابوالفضلی شهرستان نیشابور برگزار شد
همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان در تکیه ابوالفضلی شهرستان نیشابور برگزار شد

به مناسبت ۲۶ دی‌ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان همایش بصیرتی اعضای شورای نگهبان شهرستان‌های نیشابور و فیروزه و بخش‌های این دو شهرستان روز گذشته در تکیه ابوالفضلی نیشابور برگزار شد.

 به مناسبت ۲۶ دی‌ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان همایش بصیرتی اعضای شورای نگهبان شهرستان‌های نیشابور و فیروزه و بخش‌های این دو شهرستان روز گذشته در تکیه ابوالفضلی نیشابور برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این همایش دکتر حسن بیگلری تحلیل‌گر مسائل سیاسی، عملکرد شورای نگهبان را کاملاً مثبت بیان کرد که مسیر خود را در طول سی‌وهشت سال گذشته به‌درستی طی کرده است و ایجاد هجمه‌های فراوان داخلی و خارجی نشان حرکت درست این نهاد است. وی شورای نگهبان را بازوی توانمندی ذکر کرد که دشمنان برای قیچی کردن این نهاد از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی بابیان این‌که نهاد شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی‌شده و در کشورهای دیگر هم به اسامی مختلف این نهاد وجود دارد گفت: وقتی برای مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کنند چطور نباید این شورا در نهادی که تصمیم گیر و تصمیم‌ساز مسائل کشوراست نظارت نکند.

وی سخن برخی مبنی بر مشارکت بالای مردم در انتخابات در صورت سخت‌گیری نکردن شورای نگهبان را غیرقابل‌قبول خواند و گفت: مشارکت بالای ۵۳ درصد در انتخابات متفاوت و حتی مشارکت ۷۰ درصد را درنتیجه فراجناحی عمل کردن این نهاد و فراهم‌سازی زمینه مشارکت بیان کرد.

دکتر بیگلری فساد اقتصادی، اخلاقی، و ضدیت با نظام را سه مؤلفه مدنظر این شورا در رسیدگی به صلاحیت‌ها ذکر کرد و گفت: دشمنان تصمیم دارند این بازوی توانمند را قیچی کنند که اگر چنین شود مردم ایران سیلی می‌خورند.

وی بهانه‌هایی که دشمن برای هسته‌ای، موشکی و مسائل دیگر کشور مطرح می‌کند را به‌منظور نفوذ در داخل کشور و نفوذ در منطقه است بیان کرد و گفت: مرکز ثقل کشور رهبری نظام و مرکز چرخش سپاه پاسداران است و به همین جهت دشمنان تلاش می‌کنند برای زدن رهبری از سپاه وارد شوند و این نهاد مقدس را تحریم کردند.

 وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین نکات در طول تاریخ بشریت نفهمیدن کلام «ولایت» بود افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بهمن‌ماه سال گذشته از سوی رهبری معظم انقلاب مطرح شد ساختار کاملی را بیان کرد که هر مسئول باید جایگاه خودش را در آن مشخص کند و گام بردارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی برجام را تصمیم نظام ذکر کرد و بابیان این‌که روش‌ها در آن رعایت نشد تصریح کرد: هر موقع شاکله نظام به خطر بیفتد رهبری ورود می‌کند اما نباید با ورود به مسائل گوناگونشان ایشان تنزل پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که در این چهل سال بی‌اعتمادی و تخلفات آمریکا، اروپایی‌ها و غربی‌ها را فراوان دیده‌ایم گفت: در جریان لاکربی اگر لیبی کوتاه نمی‌آمد و عقب‌نشینی نمی‌کرد، آمریکا چندین گام به جلو نمی‌آمد.

بیگلری ۶ راهبرد دشمنان برای ایران را خروج آمریکا از برجام، تقسیم‌کار بین اروپا و امریکا، بالا رفتن قیمت دلار، نارضایتی عمومی از طریق تعطیلی کارخانه‌ها و بالا رفتن تورم در حد ورشکستگی، جلوگیری از بازگشت به موضوع هسته‌ای و به چالش کشیدن کل نظام را متذکر شد و گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی و دولت اسلامی که هدف اصلی است تمام قوا باید اسلامی شود و برای رسیدن به آن هدف سختی‌ها باید تحمل کرد.

وی گفت: دشمن می‌خواهد ما را خسته کند، کلید نظام دست رهبری و باید منتظر تدابیر حکیمانه ایشان باشیم و ببینیم کجای گام دوم انقلاب قرار داریم.

در ابتدای این مراسم که فرماندار و چند بخشدار و حدود ۵۰۰ نفر از اعضای شورای نگهبان شهرستان‌های نیشابور و فیروزه حضور داشتند، شبیری مسئول دفتر نظارت این شهرستان گزارشی از عملکرد این نهاد بیان کرد.

در پایان این همایش از پیشکسوتان ناظر شورای نگهبان شهرستان تقدیر شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9