هفته آینده جایگاه سوخت شهر باجگیران افتتاح می‌شود
هفته آینده جایگاه سوخت شهر باجگیران افتتاح می‌شود

شهردار شهر باجگیران گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری از سال ۹۷ مربوط به بحث جایگاه سوخت شهرداری است که از سال ۸۵ کلید خورده بود و تا سال ۹۷، ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه انجام‌شده بود که این جایگاه را به صد درصد رسانده‌ایم و در هفته آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود که یکی از مطالبات به‌حق مردم شهر باجگیران بود.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی امینی شهردار شهر باجگیران در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری از سال ۹۷ مربوط به بحث جایگاه سوخت شهرداری است که از سال ۸۵ کلید خورده بود و تا سال ۹۷، ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه انجام‌شده بود که این جایگاه را به صد درصد رسانده‌ایم و در هفته آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود که یکی از مطالبات به‌حق مردم شهر باجگیران بود.

امینی اظهار کرد: کار سخت و تخصصی بود، اجرای پروژه با نیروهای تخصصی، تأمین مالی و اخذ مجوزها، سه بخش انجام کار بود و این پروژه را بااعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال به اتمام رساندیم.

شهردار باجگیران با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری که منطقه و شهر باجگیران دارد و ایجاد زیرساخت‌ها از ضروریات است، گفت: یک ساختمان متروکه که ۱۵ سال در شهر بلااستفاده بود را از آموزش‌وپرورش تملک کردیم و آن را با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان و سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و منابع داخل شهرداری تبدیل به مجموعه بومگردی کردیم که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پنج میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.

وی تصریح کرد: احداث سالن چندمنظوره مدیریت بحران، اصلاح توسعه معابر شهری، کنارگذر خیابان شهر، احداث دیوار ساحلی، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث استخر روباز چندمنظوره، کارگاه بلوک‌زنی به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی، کارگاه خیاطی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ‏مکانیزه کردن کل جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر و تهیه باکس و جمع‌آوری زباله‌های خشک و سطح ادارات، برگزاری نوروزگاه مشترک ایران ترکمنستان در مرز گودان، برگزاری مراسم شب یلدا در سال ۹۷ با حضور آقای میرزازاده، توزیع چاشت و دو وعده صبحانه گرم در هفته و لباس فرم در مدارس به‌صورت رایگان، توزیع ژل ضدعفونی و ماسک در سطح شهر، افتتاح مرکز فرهنگی اجتماعی بانوان و برگزاری کلاس‌های صنایع‌دستی و مهارت زندگی، برگزاری مسابقات ورزشی، قرار دادن یک دستگاه مینی‌بوس به‌صورت رایگان به کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… ازجمله فعالیت‌های شهرداری باجگیران است.

شهردار باجگیران خاطرنشان کرد: در سال گذشته سرانه هر نفر در شهر باجگیران چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که این عدد را باید با شهرهای دیگر مقایسه کرد تا تفاوت مشخص شود، برای مثال این رقم برای تربت‌حیدریه ۶۵۰ هزار تومان است.

اسکندر بهین پور عضو شورای اسلامی شهر باجگیران با اشاره به بسته شدن مرز مشکلات و محدودیت‌هایی برای مردم ایجادشده، اظهار کرد: ۱۸۰ خانوار قبل از تعطیلی مرز در باجگیران حضور داشتند که بعد از بسته شدن مرز روزانه از تعداد آن‌ها کاسته می‌شود و به شهر مهاجرت می‌کنند. یک‌زمان اینجا وابسته به مرز بوده و همه درآمدشان از مرز تأمین می‌شده و کسی به فکر کار دیگری نبوده است.

وی گفت: متأسفانه تنها مرزی که راه کامیونی آن باز نشده، مرز شهر باجگیران است که امیدواریم نماینده محترم شهر این موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 100