هشدار پلیس رشتخوار در خصوص پیشگیری از سرقت باغات پسته در رشتخوار
هشدار پلیس رشتخوار در خصوص پیشگیری از سرقت باغات پسته در رشتخوار

فرمانده انتظامی رشتخوار گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت پسته نگرانی‌هایی ذهن کشاورزان و باغداران عزیز را در حوزه پیشگیری از سرقت این محصول درگیر می‌نماید.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ محمد عباس زاده در جمع باغداران و پستکاران گفت: طبق روال همه‌ساله از شهریور ماه تا پایان فصل برداشت محصول با افزایش گشت‌های پوششی و آشکار پلیس در سطح حوزه استحفاظی شهرستان، در کنار شما و حافظ اموال و محصولات شما عزیزان خواهیم بود و انتظار می‌رود همچون گذشته با تعامل تنگاتنگ و همراهی مسئولانه خود با اکیپ‌های گشتی هرگونه تردد افراد مشکوک را بلافاصله به پلیس گزارش نمایید.

وی ادامه داد: با گماردن نگهبان ثابت و استفاده از ظرفیت افراد آگاه به محل و توجیه آنان در محل باغ، خصوصاً در اوقات پایانی شب، نصب تجهیزات فنی و ایمنی همچون دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب و استفاده از چراغ‌های روشنایی ثابت و سیار امکان حضور سارقان را سلب نموده و ترددهای مشکوک بلافاصله به پلیس گزارش شود.

سرهنگ عباس زاده بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به شناسنامه دار کردن نگهبانان سطح روستای خود اقدام نموده تا از حضور افراد مشکوک با عنوان جعلی نگهبان پیشگیری گردد.

فرمانده انتظامی رشتخوار مطرح کرد: کشاورزان و باغدارانی که در سطح عمده اقدام به فعالیت می‌نمایند می‌توانند با استفاده از ظرفیت ” شرکت حافظان مهر ترشیز” نسبت به استخدام و به کارگیری نیروی گشتی به همراه تجهیزات پلیسی اقدام نمایند. جهت ارتباط با شرکت فوق به پلیس پیشگیری شهرستان رشتخوار مراجعه تا رایزنی لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از سرقت، پلیس از تمامی ظرفیت خود و در تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از امکانات و تجهیزات آنان (دوربین، خودرو و…) نیز استفاده خواهد کرد. وی گفت

سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه مسئولین مراکز ضبط و فرآوری پسته توجه داشته باشند تا قبل از شناسایی دقیق افراد، از پذیرش محصول و یا خرید آن خودداری و در صورت مواجهه با افراد مشکوک بلافاصله مراتب را به پلیس گزارش نمایند، اظهار کرد: ترمینالهای ضبط پسته با تهیه دفتر مخصوص ورودی و خروجی محصولات را ثبت نموده و ضمن نصب دوربین‌های مدار بسته نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولین صنوف خشکبار نیز همچون گذشته کشاورزان و باغداران را از جنس خود دانسته و از خریداری محصول پسته از افراد معلوم الحال خودداری و موارد مشکوک را به پلیس گزارش نمایند. سرهنک عباس زاده گفت

فرمانده انتظامی رشتخوار در پایان گفت: در صورتی اینکه سارقی در حین سرقت پسته دستگیر شود حسب دستور مقام قضایی تا پایان فصل برداشت پسته در زندان خواهد ماند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 8