هشدار پلیس رشتخوار به موتورسیکلت سواران متخلف
هشدار پلیس رشتخوار به موتورسیکلت سواران متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و افزایش استفاده شهروندان از موتورسیکلت، شاهد تصادفات عدیده منجر به جرح و فوت رانندگان موتورسیکلت در سطح معابر شهر رشتخوار و روستاهای تابعه در چند روز آغاز فصل گرما هستیم، راننده و سرنشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ داود حاتمیان فرمانده انتظامی رشتخوار در این باره عنوان کرد: باتوجه به شروع فصل گرما و افزایش استفاده شهروندان از موتورسیکلت، شاهد تصادفات عدیده منجر به جرح و فوت رانندگان موتورسیکلت در سطح معابر شهر رشتخوار و روستاهای تابعه در چند روز آغاز فصل گرما هستیم.

سرهنگ حاتمیان به رانندگان موتورسیکلت توصیه کرد: راننده و سرنشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمایند و گفت: چراغ جلو موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز جهت بهتر دیده شدن روشن باشد و از حرکات مارپیچ و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری نمایند.

فرمانده انتظامی رشتخوار با بیان اینکه رانندگان موتورسیکلت از حرکات در بین خودروها خودداری نمایند و پایبند به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشند، تصریح کرد: از جابجایی بارهای حجیم که باعث بهم خوردن تعادل راننده میگردد خودداری نمایند.

وی ادامه داد: از محل‌های غیر مجاز مانند پیاده روها و خطوط ویژه استفاده ننمایند و در هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشین خودداری نمایند.

سرهنگ حاتمیان بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهور برای موتورسیکلت سواران همانند سایر وسایل نقلیه دیگر (سواری، اتوبوس و…) لازم و اجباری است.

در پایان سرهنگ حاتمیان به موتورسیکلت سوارانی که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف موتورسیکلت سوران، موتورسیکلت توقیف و تا پایان ماه مبارک رمضان در پارکینگ نگهداری می‌شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 77