هشدار مدیر جهاد کشاورزی نیشابور به صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی
هشدار مدیر جهاد کشاورزی نیشابور به صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و افزایش تعداد غرق شدگان در استخرهای ذخیره آب هشدارهای لازم را به صاحبان این تاسیسات داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علی فرهمند راد معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه استخر یک زیر ساخت ویک تاسیسات مورد نیاز برای بخش کشاورزی است و هدف از ایجاد استخر، افزایش بهره وری است، عنوان کرد: استخر مشابه تمامی سازه‌ها نیاز به مجوز دارد که این مجوز را جهاد کشاورزی صادر می‌کند.

فرهمند راد بیان کرد: در زمانی که ما مجوز برای کشاورزان صادر می‌کنیم هم تعهد نامه اخذ می‌گردد و هم در متن مجوز آمده است که کسانی که قصد احداث استخر را دارند باید تمامی اصول ایمنی اعم از فنس کشی، تابلو شنا ممنوع، تابلوی منطقه خطر، نصب نردبان، طناب ایمنی و ورود افراد متفرقه ممنوع را جهت جلوگیری از غرق شدگی رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا افراد متفرقه جهت شنا بصورت غیر مجاز وارد استخرها می‌شوند ودچار غرق شدگی می‌شوند، تصریح کرد: جهت جلوگیری از غرق شدگی ما برنامه همکاری با سازمان آتش نشانی شهرستان رو داریم که در طول سال چندین بار به صاحبان استخر هشدار داده شود که مواظب باشند افراد متفرقه وارد محوطه استخر نگردند.

وی ادامه داد: همچنین هشدار داده می‌شود که در طول سال موارد ایمنی از طرف صاحبان استخر مورد بازبینی قرار گیرد که مانع ورود افراد به محوطه استخر گردد.

فرهمند راد با اشاره به اینکه جهادکشاورزی بنا دارد در طول سال بازدیدهای دوره‌ای را از این استخرها داشته باشد وهشدارهای لازم به بهره برداران داده شود، درخواست کرد: کشاورزان وباغداران بدون مجوز اقدام به احداث استخر ننمایند واگر مبادرت به انجام این کار نمایند باید پاسخگوی اتفاقات حادث شده در محاکم قضایی باشند وکسانی هم که با مجوز احداث استخر داشته‌اند با رعایت مفاد ایمنی در مجوزصادره و با عمل به هشدارهای سازمان آتش نشانی و جهاد کشاورزی جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرند تا دچار مسئولیت نگردند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مجوز دارند و یا ندارند و اقدام به نصب سازه‌های ایمنی در مکان‌های مناسب خود نکنند در صورت حادث شدن اتفاق باید شخصا جوابگو در محاکم قانونی باشند و اگر هم رعایت کرده باشند خود فرد غرق شده باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 129