نماینده مردم خواف و رشتخوار: حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بسیار برجسته بود
نماینده مردم خواف و رشتخوار: حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بسیار برجسته بود

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بسیار برجسته بود لذا مراسم تحلیف در این دوره ریاست‌جمهوری بدون تردید قوی‌تر و قاطع‌تر و پررنگ‌تر از ابعاد مختلف نسبت به دوره‌های گذشته بود.

حجت الاسلام اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تحلیف نکات بسیار برجسته‌ای را مطرح کردند که از دید هم نیروهای داخلی و هم تحلیلگران خارجی بسیار مهم و برجسته بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا اولیت مهم رئیس جمهور رسیدگی به اقتصاد، مردم و کشور است، گفت: سیاست ریاست جمهور جدید دفاع از همه مظلومان در سراسر جهان به ویژه دفاع از مظلوم یمن، فلسطین و سوریه و بقیه نقاط دنیا و جهان است.

حجت الاسلام احمدپور با اشاره به سخنان آیت الله رئیسی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، اظهار کرد: برنامه هسته‌ای در دکترین ما اصلاً وجود ندارد چون از منظر فتوای مقام معظم رهبری داشتن سلاح هسته‌ای حرام است و نمی‌تواند به امنیت و آسایش ما کمک کند ولی استفاده از منافع صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ماست که ما تلاش می‌کنیم و سعی می‌کنیم که این حق را برای خود محفوظ نگه داریم.

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در مراسم تحلیف با تاکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که به رفع تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت ما بیانجامد ما از آن استقبال می‌کنیم و ما تلاش می‌کنیم که تحریم‌ها را خنثی و بر طرف کنیم.

نماینده خواف و رشتخوار با تاکید بر اینکه بخش مهمی از سخنان رئیس جمهور ارتباط با همسایگان بود، تصریح کرد: اولویت نخست ما ارتباط با همسایگان است و ما دست همه همسایگان را به گرمی می‌فشاریم و استقبال می‌کنیم و همچنین در مسائل اختلاف‌های منطقه‌ای تنها راه حل مسائل اختلافی مذاکره و گفت‌وگو است که باید این راه را ملت‌های منطقه و دولت‌ها در پیش بگیرند تا بیگانگان در مسائل منطقه‌ای و داخلی کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه دخالت نکنند چرا که حضور آن‌ها هیچ اثری ندارد جز زیان و ضررهای هنگفتی را که متوجه دولت‌ها و کشورهای منطقه خواهد کرد.

حجت الاسلام احمدپور در ادامه به حضور محور مقاومت در مراسم تحلیف، اشاره کرد و گفت: حضور محور مقاومت در مراسم تحریف امروز بسیار پررنگ بود، آقای اسماعیل هنیه از حماس، آقای زیاد نخاله جهاد اسلامی فلسطین، آقای شیخ نعیم قاسم از حزب‌الله لبنان، آقای عبدالسلام از انصارالله یمن، عمار حکیم از عراق و همچنین گروه‌های مختلفی که به چشم خود در مراسم امروز بسیار برجسته بود و قابل توجه است.

وی با اشاره به تعامل ایران با تمام دنیا که در مراسم امروز به وضوح به چشم میخورد نیز، خاطرنشان کرد: حضور مهمانان خارجی در این مراسم بسیار برجسته بود که در این دوره از تحریف یقیناً بیشتر از دوره‌های قبل از کشورهای مختلف و قاره‌های مختلف، اروپا، آفریقا و هم از آسیا و آمریکای لاتین تقریباً از همه مناطق حضور داشتند.

نماینده خواف و رشتخوار در پایان گفت: در این مراسم از رده‌های مختلف ریاست جمهوری روسای مجالس، معاونان رئیس جمهور و هم نمایندگان دولت‌ها و پادشاهان و همچنین وزرای امور خارجه و سازمانهای مهم و برجسته جهانی و بین‌المللی تقریباً در مراسم امروز حضور داشتند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 140