نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس: براساس قانون، دولت باید بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس: براساس قانون، دولت باید بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون، دولت باید بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند اما متأسفانه به وظایفش عمل نکرده و نمایندگان با ارائه طرحی می‌خواهند از جیب سازنده، کارفرما و مالک حق بیمه را پرداخت کنند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محسن زنگنه در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به عنوان مخالف آخر، گفت: براساس قانون، دولت باید بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کند اما متأسفانه به وظایفش عمل نکرده و نمایندگان با ارائه طرحی می‌خواهند از جیب سازنده، کارفرما و مالک حق بیمه را پرداخت کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس گفت: اگر این طرح تصویب شود، سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بر حوزه صنعت بار مالی وارد می‌کند در حالی که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار داریم و باید از صنعت حمایت کنیم، کسی مخالف بیمه کارگران ساختمانی نیست اما این طرح هزینه‌های ساخت و ساز را افزایش و ساخت‌و سازها را کاهش می‌دهد و بیکاری را در پی دارد و نباید طرحی را تصویب کنیم که در تولید کشور تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: حتی آقای قادری به عنوان طراح این طرح با آن مخالف است و متأسفانه کمیسیون اجتماعی برای بررسی آن وقت زیادی نگذاشته، باید مراقب تبعات این طرح باشیم، البته طرح مشکل شرعی نیز دارد و می‌خواهیم از کارفرما زمانی که ساخت وسازی را انجام نداده با اضافه کردن هزینه‌هایش پولی را از آن دریافت و به جیب تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی بریزیم.

محسن زنگنه در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به ضرر تولید، کارگر و ساخت و ساز است و انتظار داریم نمایندگان اجازه ندهند در سال حمایت از تولید ۱۱ هزار میلیارد را به تولید تحمیل کنند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 61