نماینده بنیاد علوی در شرق کشور: منطقه محروم رشتخوار را از آب و گل در می‌آوریم
نماینده بنیاد علوی در شرق کشور: منطقه محروم رشتخوار را از آب و گل در می‌آوریم

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور گفت: سعی می‌کنیم با همراهی دولت و سایر نهادهای حمایتی، چهره شهرستان با فقرزدایی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و آبادانی دگرگون کرده وبه اصطلاح از آب و گل در آوریم.

به گزارش اختر شرق؛ میر طاهری در جلسه شورای اداری رشتخوار، اظهار کرد: رهبر انقلاب ۱۴ بند تکلیف به ما داده که توانمندسازی محرومان و تحقق الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق محروم در شهرستان رشتخوار دنبال کنیم و الگوی قلعه گنج که همواره آبادانی، پیشرفت مناطق محروم است در رشتخوار پیگیری با همکاری خود مردم می‌کنیم.

وی با ذکر اینکه بنیاد مستضعفان و علوی در ۳۰نقطه از کشور برای رفع محرومیت و فقرزدایی ورود پیدا کرده گفت: در رشتخوار همه با هم با مردم و برای مردم در راستای محرومیت‌زدایی از چهره شهرستان تلاش می‌نماییم.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور خاطر نشان کرد: ما به دنبال تقویت جوامع محلی، جلب مشارکت حداکثری مردم برای رفع محرومیت هستیم که برنامه ما بین سه تا پنج سال طول می‌کشد.

میر طاهری اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را مستلزم طراحی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات، ایجاد تحول و پیشرفت در منطقه ذکر کرد و گفت: تاکنون کارهای بزرگی در کشور انجام‌شده اما کارهای بر زمین مانده نیز بسیار زیاد ولی با اعتبارات کشور می‌توان به‌صورت گره‌گشا اقداماتی انجام داد.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور خاطر نشان کرد: مبنا و رویکرد ما، تعامل با دولت است تا با توانمندسازی، آموزش و تسهیل گری، محرومیت‌زدایی کنیم و در کنار این اقدامات، پروژه‌های عمرانی هم در دستور کار است و منابعی به این امر اختصاص می‌یابد.

میر طاهری در پایان محمد تابنده را بعنوان مسئول نهاد پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان رشتخوار معرفی کرد.

فرماندار رشتخوار هم در این جلسه از بنیاد علوی خواست نسبت به تکمیل پروژه نیمه تمام شعبه سرآسیاب جنگل به رشتخوار که ده سال است زخمی شده و نیمه تمام مانده، ورود کند.

خالقداد عرب خواستار تکمیل این محور که ۱۲۵کیلومتر از جنگل به رشتخوار است و نیازمند ۴.۵میلیارد تومان بودجه است تلاش نماید.

فرماندار رشتخوار با ذکر اینکه رشتخوار را بهتر از قلعه گنج کرمان با ورود بنیاد علوی که کارش خدمت به محرومترین نطقه کشور و رفع محرومیت از رشتخوار است می‌سازیم.

وی با تقدیر از این نهاد رهبری اظهار داشت بنیاد علوی در سال جاری با کمک دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشتخوار، دو میلیارد وصد میلیون تومان بین محرومین شهرستان کارت هدیه توزیع می‌کند.

عرب با تاکید بر اینکه دهیاران، شورای اسلامی و مسولان باید برای استفاده از خدمت به محرومین و ایجاد اشتغالزایی و عمران و آبادانی مناطق محروم شهرستان باید کمربندها را محکم ببندند اظهارداشت شهرستان رشتخوار در حوزه‌های مختلف از جمله دامداری و کشاورزی و صنعت استعداد شکوفایی دارد که با همت بنیاد علوی و مستضعفان شکوفا می‌شود.

فرماندار رشتخوار با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما از مردم در روستاهای علی نقی و ۹ روستا ی فاقد گازرسانی خواست ذخیره نفت را فراموش نکنندوروستاهای جا مانده از گاز ۵۱۰ خانوار هستند که باید تا قبل از زمستان مردم از گاز بهره‌مند شوند.

عرب از مدیران جهاد کشاورزی استان خواست با توجه به شروع کشت پاییزی محصولات کشاورزی در رشتخوار مشکل کود شیمیائی که دغدغه کشاورزان است حل کنند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 79