نماز جمعه ملجا و پناهگاه مردم و مدیران است
نماز جمعه ملجا و پناهگاه مردم و مدیران است

امام‌جمعه تربت‌جام در نشست خبری با گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه ملجا و پناهگاه مدیران و مردم است و یک حرکت روشن اجتماعی در مقابل تحرکات کور دشمنان است.

امام‌جمعه تربت‌جام در نشست خبری با گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه ملجا و پناهگاه مدیران و مردم است و یک حرکت روشن اجتماعی در مقابل تحرکات کور دشمنان است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: نماز جمعه به لحاظ اینکه مردمی است ماندگار شده و به‌عنوان رسانه اجتماعی مؤثر در کشور مطرح است.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه ادامه داد: نماز جمعه یک حرکت اجتماعی مردمی و پاسخگوی مطالبات مردمی بوده ونیز امام‌جمعه زبان گویای مردم است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه وابسته به ولایت‌فقیه است و امام‌جمعه با دعوت مردم به وحدت از کیان و آرمان‌های مقدس انقلاب، امام و شهدا دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک حرکت قرآنی و دینی است‌ و شرکت‌کنندگان در مراسم عبادی و سیاسی جمعه در هفته یک حج به‌جای می‌آورند و با کسب ثواب موجب ریزش گناهان خود می‌شوند.

امام‌جمعه بیان کرد: به برکت خون مطهر شهدا، امام و رهبری و نظام اسلامی روزهای جمعه بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور و دونماز جمعه شیعه و ۱۹ نماز جمعه اهل سنت در تربت‌جام اقامه می‌شود.

طاهری ابراز کرد: اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی ره به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران اقامه شد.

در ادامه مسئول ستاد نماز جمعه با اشاره به جایگاه اقامه نماز جمعه گفت: نماز جمعه بزرگ‌ترین عنایت خداوندی است که در طول ۴۰ سال انقلاب موجب حفظ ارکان نظام اسلامی، افزایش بصیرت مردم، حفظ و ارتقای ایمان مردم، تقویت قلب مدیران، میز خطابه مطالبه گری، امیدآفرین و پاسداشت شهدای معظم شده و نماز جمعه مدیون خون شهیدان است.

حجت‌الاسلام علیرضا اثنی عشری با تشریح برنامه‌های چهلمین سالگشت اقامه نماز جمعه در نظام اسلامی افزود: برنامه‌های سالگشت اقامه نماز جمعه در تربت‌جام امسال متفاوت با سال‌های قبل است و برخی برنامه‌ها از الآن شروع می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

وی ادامه داد: تجلیل از خادمین افتخاری، عطرافشانی تربت پاک و مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدای عضو ستاد نماز جمعه، تجلیل از پیش‌کسوتان، فضاسازی شهر برای حضور بیشتر مردم در نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، برپایی ۱۸ نمایشگاه دستاوردهای بانوان، مسابقه مقاله‌نویسی با محوریت نماز جمعه و برپایی میز خدمت با حضور مدیران برای پاسخگویی به مطالبات مردمی همه هفته در محل مصلا قبل و بعد از اقامه نماز جمعه ازجمله گوشه‌ای از برنامه‌های بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تربت‌جام است.

وی تصریح کرد: بازدید امام‌جمعه از ادارات و ملاقات با مدیران و کارکنان، برگزاری همایش اعضای ستاد نماز جمعه، تجلیل و تقدیر از امامان جمعه گذشته و اقامه نماز جمعه حماسی در جمعه چهارم مرداد از دیگر برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه تربت‌جام دارای پنج معاونت تعداد ۱۲۰ مرد و زن عضو افتخاری هستند و به‌طور میانگین جمعه‌ها تا دو هزار نفر نمازگزار شرکت می‌کند و در ایام خاص هم بیش از شش هزار نمازگزار شرکت‌کننده داریم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7