نشست شهروندی در عصر اطلاعات و ارتباطات در مشهد برگزار شد
نشست شهروندی در عصر اطلاعات و ارتباطات در مشهد برگزار شد

نشست «شهروندی در عصر اطلاعات و ارتباطات» با حضور دکتر روح‌الله اسلامی مسئول مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه فردوسی در محل نمایشگاه بین‌المللی غرفه شهرداری برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر روح‌الله اسلامی مسئول مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه فردوسی در نشست «شهروندی در عصر اطلاعات و ارتباطات» که در محل نمایشگاه بین‌المللی غرفه شهرداری، بابیان اینکه با ورود تکنولوژی اطلاعات، تمام مسائل حتی فکر و سبک زندگی را تغییر کرد، گفت: سؤال اینجاست که شهروندی در عصر اطلاعات جه اتفاقی برای آن می‌افتد؟

اسلامی در ادامه بابیان اینکه دیدگاه فیلسوفان و عمده متفکران جنبه‌های مثبت تکنولوژی را تائید می‌کنند که تکنولوژی به شهروندان کمک می‌کنند، تصریح کرد: امروز شهروندان توانمندتر شدند و سیاست‌مداران همچنان دوست دارند هر کاری را انجام دهند مخفی بماند و اگر شهروندان اطلاعاتی نداشته باشند می‌توانند به هر سمتی آن‌ها را هدایت کرد.

وی ادامه داد: در فضای واقعی برای تبلیغات انتخابات چیزی دیده نمی‌شود و اگر باشد در فضای سایبری خواهد بود.

مسئول مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه فردوسی بابیان این مطلب که این فضای سایبری در جنگ هم صدق می‌کند و مانند زمان قدیم جنگ ایران عراق نیست که عده‌ای یک سمت بایستند وعده‌ای دیگر در مقابل آن‌ها باشند، گفت: جمهوری روی حاکمیت ملی تأکید دارد و در ارتباط با کشورهای دیگر بسیاری از مسائل را رعایت می‌کنند ولی جوانان حال حاضر، این‌گونه نیستند؛ رژیم‌های جهانی باعث حکم رانی جهانی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در حال حرکت به سمت حکم رانی بین‌المللی هستیم و شهروندان هم به سمت بین‌الملل در حال حرکت هستند.

اسلامی بابیان این مطلب که یکی از اصلی‌ترین عوامل به هم ریختن کشورها، تکنولوژی است، عنوان کرد: از موارد آسیب‌زا می‌توان به این اشاره کرد که انسان‌ها در دوران قدیم هم دیگر را بیشتر می‌دیدند ولی در دوران حاضر این‌گونه نیست.

مدیریت مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: مغزهای جوانان دیگر مثل قدیم نیست و از دیدگاه هابرماس تکنولوژی دارد گذشته را نابود می‌کند.

اسلامی در پایان گفت: اگر به مهندسان و طراحان میدان بدهیم تولید نرم‌افزارهای مختلف خواهند کرد که کارهای افراد را سریع‌تر انجام خواهند داد.

خبرنگار: یونس ریحانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 42