نشست رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی برگزار شد
نشست رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی برگزار شد

نشست رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در نشست رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در محل استانداری این استان در مشهد برگزار شد، مسائل و مشکلات فراروی توسعه صنعتی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای برون رفت از تنگناهای موجود با همکاری نهادهای ذیربط اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان این نشست، اظهار کرد: مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی در حوزه‌های تأمین زمین، آب، برق و گاز در این نشست مطرح شد و پس از اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکل هریک از آن‌ها، دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای تکالیف محوله شدند.

علی رسولیان گفت: ماهیت کاری این نشست، تسهیل و رفع موانع زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کاهش بروکراسی اداری برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید استان خراسان رضوی بوده است.

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به مشکل تأمین آب و برق در برخی شهرک‌های صنعتی این استان، خواستار پیگیری دستگاه‌های اجرایی به منظور تأمین اعتبار و رفع نیاز آب واحدهای صنعتی و همچنین ایجاد یا تقویت پست‌های برق برای تأمین نیاز کامل واحدهای تولیدی شد.

محمد صادق معتمدیان تأکید کرد: سرمایه گذاری که برای ایجاد تولید و اشتغال هزینه هنگفتی کرده است، نباید به دلیل مشکلات زیرساختی وعدم تأمین نیازهای خود فعالیتش را تعطیل کند.

در ادامه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اغلب شهرک‌های صنعتی این استان برای تأمین زیرساخت‌ها در فاز توسعه مشکل دارند که تأمین آب و ایجاد پست برق در آن‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

رضا شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از محل بودجه استانی اعتبار لازم برای زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کنند، شرکت شهرک‌های صنعتی الباقی اعتبارات مورد نیاز را اختصاص خواهد داد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 84