نخستین خانه صنایع‌دستی در شهرستان زاوه راه‌اندازی می‌شود
نخستین خانه صنایع‌دستی در شهرستان زاوه راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه از راه‌اندازی نخستین خانه صنایع‌دستی در شهرستان زاوه خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با اعلام این خبر افزود: ایجاد خانه صنایع‌دستی موجب تقویت و افزایش کیفیت صنایع‌دستی می‌شود و یکی از اولویت‌های حوزه صنایع‌دستی شهرستان برای توسعه و تقویت صنایع‌دستی و احیای هنرهای منسوخ‌شده، ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی است.

وی ادامه داد: این خانه صنایع‌دستی باهدف بسترسازی برای افزایش تولیدات صنایع‌دستی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت، بسترسازی برای جذب علاقه‌مندان به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی راه‌اندازی می‌شود.

محمدی افزود: همچنین در خانه صنایع‌دستی اهداف دیگری ازجمله برنامه‌ریزی‌های لازم با محوریت آموزش در راستای ایجاد انگیزه و اشتغال‌زایی، ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آن‌ها و ایجاد اطلس صنایع‌دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه تصریح کرد: در اولین خانه صنایع‌دستی رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای بومی و سنتی منطقه زاوه مانند تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات نمدی، گلیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی وغیره، آموزش داده می‌شود.

 لازم به ذکر است؛ شهرستان زاوه که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۶۰ جاذبه تاریخی و گردشگری و هشت رشته صنایع‌دستی فعال است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6