نخستین جلسه کمیته استانی شهدای خدمت برگزار شد
نخستین جلسه کمیته استانی شهدای خدمت برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با توجه به ابلاغ آیین نامه شهدای خدمت به بنیاد و علوم پزشکی، نخستین جلسه کمیته استانی شهدای خدمت برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه کمیته استانی «دستور العمل نحوی تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» که در سالن اجتماعات دانشکاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یادو خاطره شهدا گفت: پس از اعلام آیین‌نامه مصادیق شهدای خدمت، بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمال میل مطابق با قانون، آماده خدمت به شهدای مدافع سلامت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه تا به امروز آیین نامه شهدای سلامت ابلاغ نشده و از امروز با ابلاغ این آیین نامه، پرونده شهدای مدافع سلامت به زودی تشکیل می‌شود، به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و دفاتر امورایثارگران علوم پزشکی، مسئول برگزاری کارگروه کارشناسی کمیته استانی است تا پرونده‌ها در کارگروه بررسی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرونده تک تک افراد، موردی بررسی می‌شود، افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران هر هفته به صورت مستمر و جلسه استانی آخر آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی بیان کرد: پیکر شهدای مدافع سلامت از همان ابتدا در قطعه اصحاب شهدا تدفین می‌شده و این روند مثل سابق ادامه خواهد داشت.

رئیس علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۲۱ نفر از جامعه پزشکی و درمانی که در راستای خدمت به بیماران کوویید۱۹، جان خویش را از دست داده، معرفی شدند که پرونده این عزیزان در حال بررسی و رسیدگی است و در صورت تایید پرونده این عزیزان، آمار نهایی آنان اعلام می‌شود.

محمد حسین بحرینی با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه‌های بررسی پرونده شهدای خدمت باید سریع برگزار شود، عنوان کرد: در این آیین‌نامه بخشی از جزئیات اعلام نشده است اما بنیاد و علوم پزشکی هر دو مجموعه با امعان نظر در این خصوص فعالیت خواهند کرد تا حقی از خانواده‌ای تضییع نشود.

وی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و همه دست اندرکارانی که در شیوع بیماری کرونا به بیماران خدمت ارائه می‌دهند، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها و تشکیل پرونده‌ها، بازماندگان از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند و ما بیش از پیش شرمنده این خانواده این شهدا نباشیم.

رئیس علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشکیل اولیه پرونده‌های شهدای سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: پرونده‌های که نواقص دارد، توسط علوم پزشکی همان شهرستان پیگیری می‌شود، و در حال حاضر خانواده شهدای سلامت نیاز به مراجعه به بنیاد شهید و امورایثارگران ندارند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه صدیقه خدیوی معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی و تنی چند از کارشناسان علوم پزشکی و بهداشت درمان نیز حضور داشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1