مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: میزان تولید گندم این استان با توجه به بارش‌های خوب امسال و پیش‌بینی صورت گرفته توسط جهاد کشارزی خراسان رضوی، ۵۰۰ هزار تن خواهد بود که از این رقم، ۴۱۰ هزار تن گندم قابل خرید از کشاورزان است.ک بس که

به گزارش اختر شرق؛ وحیدرضا فریدونی افزود: قیمت پایه خرید گندم امسال از قرار هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال با سه درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیرمفید تعیین شده که توسط ۶۵ مرکز در استان خراسان رضوی خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال ۳۷۹ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش ریالی ۵۶ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی فصل برداشت گندم را تحت تاثیر بارش‌های خوب بهاری عنوان کرد و افزود: بر این اساس ظرف ۱۰ روز آینده به استقبال خرید از نقاط جنوبی استان و به طور مشخص از گناباد و بخش جنگل رشتخوار خواهیم رفت.

فریدونی افزود: از آنجا که کیفیت گندم به نوع مبارزه با آفت سن ارتباط بسیار نزدیکی دارد، لذا کشاورزان با همکاری دفاتر خدمات و مرکز خرید کشاورزی، مبارزه با آفت سن و زنگ زرد غلات را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: از آنجا که خرید به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید برای تحویل گندم در سامانه پهنه‌بندی، مشخصات خود و مختصات اراضی کشت شده را ثبت کنند زیرا خرید گندم از کشاورزان منوط به ثبت اطلاعات یاد شده در سامانه مزبور است.

image_printچاپ مطلب

Views: 0