میزان باسوادی در سبزوار، بالاتر از میانگین کشوری
میزان باسوادی در سبزوار، بالاتر از میانگین کشوری

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در حال حاضر نرخ با سوادی در سبزوار، ۹۷.۸ درصد است که این میزان، دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است. روند رشد باسوادی جمعیت هدف سبزوار، با اجرای طرح شتاب بخشی و طرح مدرسه محوری، مورد توجه قرار دارد.

به گزارش اختر شرق؛ ولی الله حسینی با بیان اینکه نخستین قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار، برای خدمت به مناطق محروم با رویکرد عدالت تربیتی و آموزش برابر، برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهر، تشکیل شده است، عنوان کرد: عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی، از اهداف تشکیل این قرارگاه است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار  بیان کرد: نقش اصلی این قرارگاه، نیازسنجی، امکان سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درونی و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمان‌ها، برای عدالت تربیتی در مناطق محروم است.

لازم به ذکر ا‌ست؛ پوشش دانش آموزان محروم حاشیه شهر، معرفی زمین های آموزشی جهت احداث آموزشگاه توسط خیران نیکوکار، پیش بینی فضاهای جدید آموزشی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، از دیگر اهداف این قرارگاه است.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Views: 17