موزه قند فریمان راه اندازی می‌شود
موزه قند فریمان راه اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان گفت: موزه قند فریمان در حال آماده‌سازی است و پس از تجهیز و تکمیل راه اندازی خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن گیاهی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان با بیان اینکه مرمت و بهسازی ساختمان قدیمی شش دستگاه کارخانه قند فریمان برای تبدیل به نخستین موزه قند کشور توسط کارخانه قند فریمان در حال انجام است، عنوان کرد: پس از بازدید ساختمان این مجموعه جلسه‌ای با حضور رئیس گروه موزه‌های استان و قائم‎مقام اجرایی شرکت قند ثابت خراسان برگزار شد.

گیاهی با اشاره به اینکه مقرر شد طراحی موزه با هم‌فکری مدیران و کارشناسان این شرکت و میراث فرهنگی دنبال شود، تصریح کرد: کارخانه قند فریمان به‌عنوان میراث‌صنعتی شهرستان، دارنده برند عالی‌ترین قند ایران است که همگان فریمان را به این نام می‌شناسند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان بیان کرد: این ساختمان که ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد، روبروی ورودی کارخانه قرار دارد و از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است.

وی از علاقمندان به فرهنگ و هنر دعوت کرد چنانچه شئ یا سند و… در رابطه با کارخانه قند فریمان در اختیار دارند در صورت تمایل می‌توانند آن‌را به کارخانه قند یا اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تحویل دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی فریمان در پایان خاطرنشان کرد: کارخانه قند فریمان بیش از ۶۰ سال پیش توسط شرکت سکوپ (CEKOP) ورشوی لهستان طراحی و تجهیز شد و خیلی زود با توجه به کیفیت عالی قند آن شهره عام و خاص شد و به اقصا نقاط عالم صادر شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 88