مهمترین برنامه‌های عملیاتی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در راستای اهداف دانشگاه در سال ۱۴۰۲
مهمترین برنامه‌های عملیاتی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در راستای اهداف دانشگاه در سال ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در دیدار نوروزی خود با روسای مراکز آموزشی، اهداف و برنامه‌های دانشگاه در استان را تشریح کرد.

به گزارش اختر شرق؛ در این نشست نوروزی که در محل واحد استانی بصورت حضوری و برخط برگزارشد دکتر سلجوقی از برنامه‌ها و اهداف پیش روی دانشگاه گفت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اولین دیدار با روسای مراکز آموزشی استان گفت: سال گذشته، سالی پربار برای دانشگاه از حیث معرفی و شناخت بیشتر این دانشگاه برای جامعه و مسئولان بود چرا که هیئت رئیسه و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با همراهی و همکاری خانواده بزرگ علمی کاربردی در سطح کشور بیشتر به تبیین و معرفی فعالیت‌های موثر و مفید این دانشگاه پرداختند و افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجو یکی از نتایج این فعالیت‌ها بود.

وی افزود: افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های مهارتی دانشگاه، نشان از اقبال جامعه از رشته‌های مهارتی و شغل محور است ولی بطور حتم این استقبال موجب مسوولیت بیشتر، فعالیت بیشتر و افزایش روز افزون کیفیت بیشتر در مراکز آموزشی می‌شود.

دکتر سلجوقی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری در آغاز سال نو باعنوان «مهارتورم و رشد تولید» مطرح کردند، گفت: یکی از شاخص‌های رونق تولید، رونق اشتغال و اهتمام به رفع معضل بیکاری است که اساس وجودی دانشگاه جامع علمی کابردی از ابتدا برای این موضوع بوده است و خوشبختانه طبق آمارموجود، این دانشگاه کارنامه خوبی از خود در این حوزه بجای گذاشته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه مهمترین فعالیت‌های انجام شده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و بین الملل را برشمرد و عنوان کرد: بیشترین حجم فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه جنبه معرفی و تبیین داشته است اما امسال پیگیری قردادها، تفاهم نامه‌ها در سرلوحه فعالیت‌ها قرارگرفته است و برای این موضوع، برنامه‌های عملیاتی از قبیل یکپارچگی بیش از ۶۲ سامانه دانشگاه، هوشمندسازی سیستم‌های دانشگاه، تنوع بخشی به آموزش‌های مجازی، فعالیت‌های نظارتی و پایش، پژوهش، امور بین الملل و فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است که همه ما در واحد استانی و مراکز باید نسبت به اجرایی کردن این موارد اهتمام بیشتری داشته باشیم.

دکتر سلجوقی ضمن تاکید بر اجرای دوره‌های کوتاه مدت و تخصصی گفت: رصد دانشجویان و دانش آموختگان دوره‌های مقطع دار و حتی دوره‌های کوتاه مدت مراکز آموزش علمی کاربردی کمک بزرگی به اهداف و برنامه‌های دانشگاه می‌کند و نتایج آن نشان دهنده کمبودها و موفقیت برنامه‌های اجرا شده است لذا باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس واحد استانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های عملیاتی واحد استان در راستای سیاست‌های کلان و برنامه‌های راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: با فعالیت‌های انجام شده در حوزه بین الملل، یکی از مراکز موفق شده است مجوز جذب پذیرش دانشجوی بین الملل را کسب کند و ما با توجه به پتانسیل خوب استان از قبیل، مرز وسیع با کشورهای همسایه، دیدارها و مراودات زیاد با دانشگاهیان افغانستان، وجود بیش از هفت کنسولگری کشورهای دیگر در مشهد، گردشگری سلامت و زیارتی شهر مشهد بواسطه حضور مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) انتظار داریم مراکز فعالیت خود در حوزه بین الملل را افزایش دهند تا تعداد مراکز مجوزدار استان افزایش یابد.

وی منزلت اجتماعی و هویت بخشی به مهارت آموزی و مهارت آموزان را بسیار مهم دانست و کار فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی را لازمه این مهم توصیف کرد.

دکتر سلجوقی در پایان صلاحیت حرفه‌ای را لازمه کار و اشتغال در کشور برشمرد و گفت: صلاحیت حرفه‌ای یکی از حلقه‌های مفقوده زنجیره کار و اشتغال کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هنوز حتی در کارهای دولتی، جایگاه خود را پیدا نکرده است و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بسیار محدود به آن پرداخته‌اند در حالی که یک موضوع بسیار مهم و حیاتی برای تصدی یک شغل محسوب می‌شود و مراکز باید در این حوزه پیشنهادات و برنامه‌های خود را به واحد استانی اعلام کنند.

در پایان این جلسه معاونان و روسای ادارات واحد استانی نیز توضیحات تکمیلی در خصوص محوربرنامه‌های سالانه حوزه کاری خود را ارائه نمودند و روسای مراکز نیز به ارائه پیشنهاد و راهکار اجرایی درخصوص برنامه‌ها پرداختند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 85