مهار آتش سوزی مهیب کارگاه بازیافت و فرآوری ضایعات پلاستیکی در شرق مشهد
مهار آتش سوزی مهیب کارگاه بازیافت و فرآوری ضایعات پلاستیکی در شرق مشهد

معاون عملیات آتش نشانی شهر مشهد از تلاش ۳۰ آتش نشان ۵ ایستگاه برای مهار آتش سوزی مهیب کارگاه بازیافت و فرآوری ضایعات پلاستیکی در شرق این شهر خبر داد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛ آتشپاد دوم مهدی رضایی با بیان این مطلب گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از درون یک انبار در شرق شهر مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۶، ۴۹، ۱۵، ۴۱، ۳۸ را به همراه هشت دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفائ حریق و همچنین خودروهای تجهیزات و لودر آتش نشانی مشهد محل حادثه در انتهای بولوار میامی (منطقه مهدی آباد) این شهر اعزام کرد.

این مقام مسئول در آتش نشانی مشهد بیان کرد: با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد، حریق در داخل انباری با کاربری، فرآوری و بازیافت ضایعات پلاستیکی به وسعت نزدیک به دو هزار مترمربع به وقوع پیوسته و حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌ها این مکان بود که به سرعت آتش نشانان از چندین جهت ضمن محاصره آتش، این حریق را پس از دقایقی عملیات، مهار و ضمن کاوشی چندساعته و انجام عملیات لکه‌گیری این آتش سوزی را بصورت کامل اطفاء کردند.

معاون عملیات آتش نشانی شهر مشهد گفت: سرعت عمل آتش‌نشانان باعث جلوگیری از گسترش آتش سوزی به چندین کارگاه و انبار نگهداری مواد قابل اشتعال در مجاورت این مکان جلوگیری به عمل آمد که اگر این اتفاق میسر نمی‌شد خسارات جبران‌ناپذیر رقم می‌خورد.

آتشپاد دوم رضایی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه این مجموعه بزرگ فاقد هرگونه اطفاء حریق بوده و علت دقیق این حریق توسط کارشناسان آتش نشانی مشهد در دست بررسی است.

لازم به ذکر است؛ در جریان عملیات مهار این آتش سوزی خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید و آتش‌نشانان پس از پایان مأموریت و ایمن‌سازی محیط حادثه به ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.

image_printچاپ مطلب

Views: 92