معین‌های اقتصادی جدید تایباد تفاهم‌نامه امضا کردند
معین‌های اقتصادی جدید تایباد تفاهم‌نامه امضا کردند

نشست هم‌افزایی و امضای تفاهم‌نامه‌های معین‌های جدید شهرستان تایباد در محل دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار تایباد در این نشست عنوان کرد: الگوی مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های خفته و پنهان در استان را فراهم کرده است.

محسن سیاح؛ فرماندار با تقدیر از عملکرد معین‌های فعال تایباد، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های استانی و الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، هماهنگی خوبی در سطح ارکان نظام در استان به جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی برقرارشده است.

سیاح افزود: امروز شاهد هستیم تمامی ارکان نظام با تعامل و همراهی که در قالب اضلاع مثلث توسعه اقتصادی دارند، امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های خفته و پنهان در استان را فراهم کردند، به‌طوری‌که نمونه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را در گزارش معین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) و همچنین بنیاد برکت شاهد بودیم.

فرماندار تایباد تصریح کرد: در شهرستان تایباد اولین معین اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بود، اما از نخستین روزهای شروع خدمت در تایباد به این جمع‌بندی رسیدیم که باید سرعت بخشی به فعالیت‌های معین‌های شهرستان بدهیم و از حالت انحصاری خارج کنیم و با حضور شرکت‌های فعال اقتصادی، فضای رقابتی در شهرستان ایجاد کنیم تا الگوی مثلث توسعه اقتصادی شهرستان، شتاب بیشتری گرفته و از ظرفیت سایر شرکت‌ها بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در شروع کار منطقه ویژه اقتصادی طرح‌های مختلفی داشته و دنبال کرده است. هم در حوزه ایجاد فضای کسب‌وکار پروژه‌های متعددی داشته و هم تعدادی پروژه که مشکلاتی داشتند با حمایت این معین، راه‌اندازی شده است و حالا از همین واحدها، امروز سه واحد خود به‌عنوان معین‌های شهرستان معرفی شدند که نشان از ظرفیت بسیار خوب این الگو است.

فرماندار تایباد ابراز کرد: یکی از ویژگی‌ها مهم معین اقتصادی که ابتکار استاندار خراسان رضوی است، به سراغ ظرفیت‌های خفته شهرستان رفتن و بهره‌گیری از این ظرفیت‌های پنهان در راستای توسعه شهرستان است.

وی با اشاره به بیش از ۳۰۰ پروژه بنیاد برکت و چند صد پروژه زیربنایی، فرهنگی، اشتغال‌زایی پایدار و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، گفت: مطمئناً با معین‌های اقتصادی فعال ما در شهرستان، شاهد تحقق شعار سال نیز خواهیم بود، چراکه پشتکار و جدیت خوبی را در معین‌ها شاهد هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، نمایندگان بنیاد برکت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به‌عنوان الگوی های موفق معین اقتصادی در شهرستان گزارشی از اقدامات خود را به معین‌های جدید ارائه دادند و سپس تفاهم‌نامه‌های معین‌های جدید اقتصادی شهرستان تایباد شامل؛ شرکت کشاورزی مدبر کشت توس، معین روستاهای پلبند و بهلول‌آباد، شهرداری تایباد و کارخانه آیدا کابل معین شهر تایباد، شهرداری کاریز و کارخانه آرد نگین، معین شهر کاریز، شرکت آذین بین‌الملل، معین روستاهای دربند و اسدآباد دربند، شرکت گوهر آذین، معین شهرستان ‌و دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی معین شهر تایباد و روستاهای بیدک، حاجی‌آباد، قومی و فیض‌آباد به امضا رسید.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 11