معتمدیان: ۵۰ مصوبه برای شتابدهی توسعه شهرستان مرزی صالح آباد در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» / صالح‌آباد از شهرستان‌های مهم برای ما در بعد ملی است
معتمدیان: ۵۰ مصوبه برای شتابدهی توسعه شهرستان مرزی صالح آباد در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» / صالح‌آباد از شهرستان‌های مهم برای ما در بعد ملی است

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقش مناطق مرزی در تامین امنیت قابل توجه است، گفت: در این راستا یکی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تثبیت جمعیت در مناطق مرزی، روستایی و عشایری است و ما هم به دنبال تحقق این سیاست هستیم.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان صالح‌آباد اظهار کرد: صالح‌آباد در بعد ملی از شهرستان‌های مهم به دلیل دارا بودن موقعیت مرزی حائز اهمیتش است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقش مناطق مرزی در تامین امنیت قابل توجه است، عنوان کرد: در این راستا یکی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تثبیت جمعیت در مناطق مرزی، روستایی و عشایری است و ما هم به دنبال تحقق این سیاست هستیم.

وی تاکید کرد: نیازمند وحدت، همدلی و انسجام هستیم و با این نگاه برنامه‌ها و ایده‌های خود را در سطح استان پیش می‌بریم.

معتمدیان با بیان اینکه در ۴۲ سال گذشته تمرکزها در حوزه زیرساخت‌ها بر حوزه زیرساختی و عمرانی بوده است، تصریح کرد: اگر نیم نگاهی به گذشته بخواهیم داشته باشیم، باید وضعیت روستاها را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با هم مقایسه کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه علی‌رغم همه خدمات، همچنان شاهد مهاجرت از روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: عدم توجه به اشتغال باعث مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها می‌شود. لذا تلاشمان این است که زمینه اشتغال را در روستاها فراهم کنیم.

وی به اهداف سفرهای شهرستانی پرداخت و گفت: بنای ما شناسایی فرصت‌های هر منطقه و برنامه‌ریزی بر مبنای آن‌ها است. همچنین اشراف، شناخت و آگاهی نسبت به توانمندی‌ها هم از دیگر اهداف این سفرها است.

معتمدیان خطاب به مدیران استان تاکید کرد: اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی در اولویت کاری مدیران قرار بگیرد. در این راستا دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر در استانداری قرار دارد و به صورت هفتگی موضوعات از طریق آن پیگیری و گزارش پیشرفت مصوبات منعکس می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این جلسه با قدردانی از رویکرد حضور میدانی استاندار در شهرستان‌ها، اظهار کرد: نظام اسلامی یعنی همین که مسئولین به سراغ مشکلات مردم بروند و آن‌ها را حل کنند.

سردار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه اکنون اولویت کار در روستاها است، گفت: روستاها اگر به عنوان نقش مولد جامعه عمل کنند در این صورت به شهرها هم کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری ساکنین و شاغلین روستایی تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس در پی دارد، اظهار کرد: ما نباید فقط مسئول توزیع خدمات گوناگون باشیم بلکه باید مدیریت هم بکنیم تا روستاییان مولد باشند.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در این نشست هم با قدردانی از اقدامات استاندار خراسان رضوی و حضور در شهرستان‌های گوناگون، گفت: سفر آقای معتمدیان به شهرستان مرزی و تازه تاسیس صالح آباد جای قدردانی دارد. با این وجود استاندار خراسان رضوی روز پرکاری را سپری و هفته جاری هم سفرهایی به شهرستان‌های استان داشته‌اند.

در این جلسه ۵۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان صالح‌آباد در حوزه‌های گوناگون به تصویب رسید.

گفتنی است؛ پیش از این جلسه استاندار خراسان رضوی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شریف صالح‌آباد به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن استماع نیازها و مشکلات آن‌ها، دستورات لازم را صادر کرد.

لازم به ذکر است؛ افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر صالح‌آباد از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر بود.

image_printچاپ مطلب

Views: 107