معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: مهارت آموزی سربازان در زمان خدمت توسعه می‌یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: مهارت آموزی سربازان در زمان خدمت توسعه می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پیرو اجرای تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، مهارت آموزی سربازان وظیفه در زمان خدمت توسعه می‌یابد و زمینه اشتغال آنان پس از خدمت در محیط واقعی کار فراهم می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در نشستی با اعضای گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح استان اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه بین قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با وزارت کشور، اهمیت مهارت آموزی در زمان خدمت و پس از آن را از سوی وزارت کشور نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هم اینک از یک سو با انبوهی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشور مواجه هستیم که عملاً مهارتی برای انجام کار در حوزه‌های تولیدی ندارند، از سوی دیگر در حوزه‌های اقتصادی، خدماتی و تولیدی نیازمند نیروهای متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در شرایطی که نرخ بیکاری بالاست و کشور با مشکل اشتغالزایی برای نیروی کار مواجه است، می‌توان از طریق مهارت آموزی و ارائه آموزش به نیروهای جوان سرباز در یگانهای مختلف نظامی و انتظامی زمینه جذب آنان در بازار کار را فراهم کرد.

رسولیان گفت: هم اینک مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و دیگر تحصیلات دانشگاهی صرفاً منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود لذا گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان یافتن خدمت سربازی فراهم کند.

وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی و یگانهای نظامی و انتظامی باید سهمیه خود از سربازان وظیفه و نیازهای مربوط به مهارت آموزی و جذب نیروی کار را اعلام کرده و مصوبات گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح به جد پیگیری و اجرا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای سربازان مهارت دیده، ادامه داد: علاوه بر منابع داخلی بانک‌ها هم اینک چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد در اختیار استان قرار دارد که می‌توان از این محل به سربازان وظیفه مهارت دیده در قالب مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اختصاص داد.

رسولیان تصریح کرد: سربازان وظیفه آموزش دیده می‌توانند در واحدهای صنعتی تازه راه اندازی شده یا واحدهایی که در حال اجرای طرح توسعه خود هستند، مشغول به کار شوند.

قائم مقام اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سال گذشته تعهد یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان رضوی در خصوص آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان پنج هزار و ۷۲۹ نفر بود که در این مدت شش هزار و ۱۴۵ نفر معادل ۱۰۷ درصد از تعهدات آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رضا صفا خراسانی با بیان این مطلب که در هفت ماهه امسال ۳۶۸۰ سرباز وظیفه از یگانهای نظامی و انتظامی خراسان رضوی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند که حدود ۶۰ درصد از تعهدات امسال آن‌ها محقق شده است، عنوان کرد: از مجموعه سربازان وظیفه خدمت عمومی خراسان رضوی که امسال آموزش‌های مهارت آموزی را فرا گرفتند یک هزار و ۲۰۹ نفر مربوط به دوره مهارت آموزی در محیط کار واقعی بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2