معاون عملیات آتش نشانی مشهد: ۲ نوجوان حین ساخت ترقه دچار سوختگی شدید شدند
معاون عملیات آتش نشانی مشهد: ۲ نوجوان حین ساخت ترقه دچار سوختگی شدید شدند

معاون عملیات آتش نشانی مشهد از سوختگی و جراحت شدید دو نوجوان ۱۵و۱۲ساله، در حین ساخت مواد محترقه در منزلی مسکونی، در شمال غرب این شهر خبر داد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛ آتشپاد دوم مهدی رضایی با بیان این مطلب گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر شنیدن انفجار از داخل یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان و نجاتگران ایستگاه ۳۶ را به محل حادثه در بولوار توس اعزام کرد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد عنوان کرد: با حضور آتش نشانان و نجاتگران در محل مشخص شد، دو نوجوان۱۵ و ۱۲ساله در حین ساخت ترقه برای چهارشنبه سوری، در راه پله یک منزل مسکونی دو طبقه به دلیل انفجار مواد محترقه دچار سوختگی و آسیب چشمی شدید گردیده که آتش نشانان بلافاصله ضمن ایمن‌سازی محیط حادثه این دو نوجوان را برای انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های دقیق در محل مشخص شد، این دو پسر که با یکدیگر همسایه بوده‌اند در اقدامی خطرناک و بدور از چشم والدین خود، در حین ساخت ترقه دست ساز به دلیل نامشخصی باعث بوجود آمدن انفجاری مهیب، توام با خسارت و تخریب دیوار و شکستگی شیشه‌های منزل اشان و سوختگی شدید و آسیب جدی به خود شده اند.

لازم به ذکر است؛ این دومین اتفاق مربوط به چهارشنبه سوری در کمتر از یک هفته در شهر مشهد است و در حادثه قبلی دو پسر نوجوان ۱۰ و ۱۴ساله که از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده‌اند که همچنان در بیمارستان تحت درمان هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 104