معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساماندهی کال اسماعیل آباد
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساماندهی کال اسماعیل آباد

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی کال اسماعیل آباد اکنون از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش اختر شرق؛ خلیل الله کاظمی با اشاره به اینکه ساماندهی کال و محدوده اسماعیل آباد یکی از دغدغه‌های شهر مشهد بود، عنوان کرد: برهمین اساس طبق مصوبه شورای تامین استان، هیئت اجرایی ویژه‌ای برای ساماندهی کال اسماعیل آباد تشکیل و پس از جلسات متعدد اقدامات اجرایی برای رفع تصرفات آغاز شد.

وی ادامه داد: در مسیر کال اسماعیل آباد معارضات سنگینی از جمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تنها چند پلاک در مسیر کال برای تملک باقی مانده که درحال انجام مذاکره هستیم، اظهارکرد: درحال حاضر بیشتر پلاکهای تملک شده برای بدنه‌سازی کال تخریب شده است و مابقی نیز درحال تخریب هستند.

کاظمی با بیان این مطلب که همزمان با تخریب پلاک‌های معارض در مسیر، اقدامات عمرانی برای بدنه‌سازی ۱.۵ کیلیومتر از کال اسماعیل آباد نیز آغاز شده است، تصریح کرد: اکنون از ۱.۵ کیلومتر مسیر کال اسماعیل آباد، بیش از ۱۴۰۰ متر بدنه‌سازی شده است و تنها حدود ۱۰۰متر باقی مانده که به سرعت در حال انجام است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کال و تبدیل حاشیه کال اسماعیل آباد به فضای سبز و پارک خطی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: از این مبلغ حدود۸۰ میلیارد تومان برای فضای سبز، ۳۰ میلیارد تومان برای بدنه‌سازی وکف‌سازی کال و ۴۰میلیارد تومان نیزبرای تملک پلاک‌های در مسیرکال اسماعیل آباد هزینه خواهد شد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بدنه‌سازی و کف‌سازی کال اسماعیل آباد تا پایان خرداد ماه به پایان خواهد رسید و همزمان با آن نیز فضای سبز حاشیه کال که اکنون در حال طراحی است اجرا خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7