معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرخس: تاکنون در شهرستان سرخس خودکشی موفقی ثبت نشده است
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرخس: تاکنون در شهرستان سرخس خودکشی موفقی ثبت نشده است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرخس اقدام به خودکشی را یکی از آسیب‌های مهم شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون آماری منجر به فوت نداشتیم.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی اردونی در حاشیه جلسه کار گروه اجتماعی فرهنگی سلامت بانوان و خانواده با موضوع بررسی اقدام به خودکشی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده متاسفانه عمده‌ترین علت اقدام به خودکشی که عموما در بین بانوان متاهل مشهود است اختلافات خانوادگی، عدم مهارت‌های ارتباطی بین زوجین والدین، بیکاری اعتیاد و بیماری‌های روحی روانی می‌باشد.

وی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در بین دانش آموزان مدارس بخصوص دختران را از نیازهای مبرم شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در شش ماه سال جاری نسبت به دوره آماری سال قبل این معظل اجتماعی در بین خانواده کاهش چشمگیری داشته ضمن اینکه موردی منجر به فوت نیز نداشتیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندارسرخس با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی واقدام به خودکشی در دو روستای شهرستان از آمار بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: اینگونه افراد عموما زیر دیپلم و در سنین ۱۸ تا ۳۰ سال قرار دارند که بانوان متاهل بیشترین شاخص را دارند.

مهدی اردونی تصریح کرد: تشکیل شورای اجتماعی محلات با محوریت مساجد و روحانیون اهل سنت و شیعه و تقویت امر باورهای دینی به همراه مشاوران توانمند می‌تواند این معضل اجتماعی را به شدت کاهش دهد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Views: 12