معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۱۴ درصد نیروهای متخصص اعزامی امسال به شهرستان تایباد اختصاص‌یافته است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۱۴ درصد نیروهای متخصص اعزامی امسال به شهرستان تایباد اختصاص‌یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جاری ۱۴ درصد پزشکان متخصص اعزامی به شهرستان‌ها به شبکه بهداشت و درمان تایباد اختصاص‌یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شاپور بدیعی در نشست با اعضای شورای شهر شهرستان تایباد بابیان اینکه بر این اساس ۹ متخصص در رشته‌های مختلف به‌زودی به شهرستان تایباد اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین نیاز مردم این شهرستان تا زمان اعزام متخصصان، دستیاران تخصصی در این شهرستان حضور خواهند یافت و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مناطق کم برخوردار از اولویت‌های این معاونت در تأمین نیازهای درمانی و اعزام متخصص قرار دارند تصریح کرد: تلاش می‌شود تا سال آینده نیز متخصص طب اورژانس نیز به این شهرستان اختصاص یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مردم شهرستان تایباد را مردمی بسیار مهربان، خونگرم و مهمان‌نواز هستند و خدمت به این مردم از وظایف ما محسوب می‌شود.

دکتر بدیعی با اشاره به بازدید حدود دو هفته پیش سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان تایباد اظهار کرد: پس‌ازآن بازدید کل سیستم دانشگاه به‌طور منسجم و با برنامه‌ریزی در جهت رفع مشکلات این شهرستان تلاش کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ساخت بخش دیالیز بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: بازسازی بخش دیالیز این مرکز از حدود یک ماه پیش در مساحت ۸۰ مترمربع آغازشده است و در قالب این برنامه تمامی زیرساخت‌ها و تجهیزات این بخش‌بر اساس استانداردهای هتلینگ بازسازی خواهد شد.

وی بابیان اینکه طرح بازسازی این بخش در حال اتمام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این بخش ۸ تخت بستری و ۲ تخت ایزوله به بیماران دیالیزی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال جاری ۷۳ پزشک متخصص را برای اعزام به شهرستان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص داده است که بر این اساس نزدیک به ۵۰ درصد نیاز دانشگاه تأمین‌شده است.

رشته‌های اعصاب، بیهوشی، اطفال، جراحی، داخلی، رادیولوژی ازجمله رشته‌های تخصصی موردنیاز شبکه‌های تحت پوشش دانشگاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی از مدیران این معاونت با حضور در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تایباد، در جریان روند ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم این شهرستان قرار گرفت.

 دکتر شاپور بدیعی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بخش و عیادت از بیماران بستری، روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) را مورد پایش و ارزیابی قرارداد.

دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر تایباد، نشست با مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد و مسئولان شهرستان و بازدید از بخش در حال ساخت دیالیز بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) از دیگر برنامه‌های سفر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهرستان تایباد بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 30