معاون خدمات شهری شهرداری مشهد: امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد: امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال اخیر بالغ بر ۶۵۰۰ اصله درخت، در معابر فرعی سطح شهر، با اطلاع‌رسانی از سوی شهروندان مشهدی، توسط اکیپ‌های سیار با عنوان «امداد گیاه» مورد تیمار و رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح «امداد گیاه» در سال ۹۶ با راه اندازی یک اکیپ فعالیت خود را آغاز کرد اما به تدریج فعالیت قابل قبول، رضایت شهروندان و اهمیت حفظ درختان شهر، باعث شد تا امسال با افزودن سه اکیپ دیگر، تعداد اکیپ‌های فعال امداد گیاه در شهر مشهد به عدد چهار برسد.

وی افزود: در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آن‌ها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.

معاون شهردار مشهد با بیان این مطلب که متخصصان گیاهپزشک این معاونت، در قالب اکیپ «امداد گیاه» با هدف امدادرسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم، در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان، با استفاده از راهکارهای دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می‌نمایند، گفت: این اکیپ‌ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان براساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزادسازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.

یعقوبی مطرح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش شده که پس از بازدید و بررسی درخواست‌ها، به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امدادرسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای آفات بوده است.

معاون شهردار مشهد در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری، از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۳۳۴۰۰۳۲۰ اعلام کنند تا با حضور اکیپ‌های امداد گیاه در آدرس‌های اعلام شده، نسبت به رفع مشکلات درختان اقدام شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5