معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی: ۸۹۳ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری مسدود شده است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی: ۸۹۳ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری مسدود شده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری ۸۹۳ حلقه چاه مسدود شده که ۲۰ حلقه چاه عمیق بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب از میزان برداشت غیر مجاز صرفه جویی شده است این در حالی ست که هدف سالانه برای ستاد هزار حلقه چاه و هدف استانی در طرح همیاران آب دو هزار حلقه چاه بوده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علی نعمت نژاد در جلسه ویدئو کنفرانس شورای مدیران امور آب شهرستان‌ها که با حضور مدیرعامل این شرکت و معاونان حفاظت و بهره‌برداری برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه ارزیابی عملکرد، کارت اهداف و برنامه‌های حوزه حفاظت و بهره‌برداری در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه یک هزار و ۱۷۹دستگاه از مودم‌ها و ۷۳۲ دستگاه تابلو از کنتورهای هوشمند به‌روزرسانی شده اند، افزود: بر اساس گزارش مدیران امور آّب شهرستان‌ها در شش ماه ابتدایی سال ۹۹ تعداد ۹ هزار و ۴۰۱ حلقه چاه غیرمجاز بازدید و از اضافه برداشت ۶۷۴ حلقه چاه غیر مجاز به میزان ۱۲۷ میلیون متر مکعب جلوگیری شده است.

نعمت نژاد خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری ۸۹۳ حلقه چاه مسدود شده که۲۰ حلقه چاه عمیق بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب از میزان برداشت غیر مجاز صرفه جویی شده است که هدف ستاد یک هزار حلقه چاه و هدف استانی در طرح همیاران دو هزار حلقه چاه بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه رودخانه‌ها در شش ماهه اول سال ۹۹ با هدف‌گذاری ۱۳۰ کیلومتر تا این لحظه به طول ۱۷۶ کیلومتر لایروبی صورت گرفته است، اذعان کرد: هدف‌گذاری در حوزه آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها ۲۳۰ هکتار بوده است که تا کنون ۲۵۹ هکتار از بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4