معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی: لزوم رصد و مقایسه نرخ گذر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی: لزوم رصد و مقایسه نرخ گذر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان است، گفت: مدیر هر مدرسه بایستی بر نقشه یادگیری مدرسه خود اشراف کامل داشته باشد چرا که هیچ دانش آموزی نباید از آموزش باز بماند.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان، گفت: مدارس برای ترسیم و آگاهی از نقشه یادگیری مدرسه و همچنین پیگیری آموزش با کیفیت دانش آموزان در هریک از روش‌های حضوری، آموزش مجازی، آموزش تلویزیونی و درسنامه یا سی دی‌های آموزشی بایستی تدبیر و برنامه ریزی داشته باشند.

حقیقی با بیان این مطلب که لزوم پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از آموزش امروزه بیش از پیش احساس می‌شود، اظهار کرد: آمار دانش آموزان پایه اول استان نسبت به سال گذشته با افت رو به رو بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب که با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در سال تحصیلی جاری حدود دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز پایه اول فرآیند سنجش و ثبت نام خود را انجام نداده اند، مطرح کرد: مدیران مدارس باید نسبت به رصد و مقایسه نرخ گذر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی و همچنین تکمیل فرم احصاء نیازهای مدارس اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: طرح پوشش سراسری پیش دبستانی امسال به صورت مجازی و رایگان اجرا می‌شد، این طرح با انجام مداخلات موثر و به موقع در فرآیند سنجش نوآموزان پیش دبستانی یک فرصت طلایی می‌باشد.

حقیقی عنوان کرد: طرح توزیع پک‌های معیشتی با همکاری آستان قدس رضوی، ارسال کیف‌های لوازم التحریر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اداره کل اوقاف استان، طرح تغذیه رایگان دانش آموزان مدارس حاشیه شهر و همچنین طرح تهیه مواد و دستگاه ضدعفونی و ماسک در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی با همراهی جمعی از بهترین معلمان سطح استان آغاز و برنامه‌های آماده شده به زودی از سیمای استانی پخش خواهد شد.

حقیقی با بیان این مطلب که سلامت دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان است، گفت: مدیر هر مدرسه بایستی بر نقشه یادگیری مدرسه خود اشراف کامل داشته باشد چرا که هیچ دانش آموزی نباید از آموزش باز بماند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14