مطالبات ورزشی مردم و جوانان ورزشکار رشتخوار از وزیر ورزش و جوانان
مطالبات ورزشی مردم و جوانان ورزشکار رشتخوار از وزیر ورزش و جوانان

رئیس اداره ورزش و جوانان رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار به پتانسیل وظرفیت بالای ورزش در بعدورزش‌های قهرمانی وهمگانی معروف است ولی با کمبود امکانات و وسایل ورزشی روبروست.

مهدی پرتوه در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه مطالبه جوانان رشتخوار ساخت سالن ورزشی چند منظوره که مورد نیاز ورزشکاران می‌باشد، با توجه به این موضوع که کلیه اماکن وسالنهای ورزشی در سطح شهرستان تمرینی وبدون سکو برای تماشاچیان ضروری است، عنوان کرد: اختصاص اعتبارت برای ساخت گود زورخانه در شهرستان با توجه به نبود گود زورخانه در سطح شهرستان و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در بین آحادمردم ضروری است.

این مسئول خواستار اعتبار برای زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال به بخش محروم جنگل و همچنین روستاهای جنت آباد، کریم آباد و ملک آباد که زیر ساخت پروژه جهت نصب چمن مهیا است، شد.

وی درخواست نصب چمن در ده منطقه ورزشی شهرستان رشتخوار شد.

پرتوه، خواستار تخصیص اعتبار برای پروژه استخر شنای سر پوشیده شهرستان، که از سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده وهنوز تکمیل نگردیده شد و گفت: پیشرفت این پروژه حدود ۷۰ درصد بوده و نیاز به اعتبار شش میلیارد تومان جهت تکمیل دارد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان استخر سرپوشیده وجود ندارد.

رئیس ورزش و جوانان رشتخوار با بیان اینکه تکمیل خانه کشتی شهرستان که از سال ۱۳۹۷ شروع شده و فقط فنداسیون آن انجام گرفته و نیاز به اعتبار حدود پنج میلیارد تومان جهت تجهیز و تکمیل پروژه دارد، مطرح کرد: تکمیل استادیوم ورزشی شهید عمرانی از لحاظ تکمیل سکو‌های تماشاگران و همچنین روشنائی، فنس کشی و آبیاری تحت فشار که متاسفانه جهت این امر از آب شرب شهر استفاده می‌گردد و این مجموعه نیاز به مبلغ شش میلیارد تومان دارد.

وی گفت: ساخت خوابگاه جهت استفاده ورزشکاران برای میزبانی در مسابقات کشوری، استانی و منطقه، نیاز به مبلغ سه میلیارد تومان داشته و لازم به ذکر می‌باشد هیچگونه خوابگاهی جهت استفاده ورزشکاران در سطح شهرستان وجود ندارد.

این مقام مسئو ل ورزشی رشتخوار اظهار کرد: پک کامل ورزشی (شامل توپ، تور، لباس ورزشی) جهت توزیع بین ورزشکاران بخش محروم جنگل و بخش مرکزی و تشک کشتی با توجه به استعداد و پتانسیل زیاد در این زمینه و اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری و تشک تاتامی با توجه به کسب عناوین مختلف توسط ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی در دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی از نیاز‌های ورزشی در رشتخوار است.

پرتوه در پایان گفت: بالابر برقی جهت استفاده در اماکن ورزشی (این شهرستان دارای پنج سالن ورزشی بوده و هیچ گونه بالابری جهت استفاده در اماکن ورزشی وجود ندارد) و ماشین چمن زنی تراکتوری جهت استفاده در استادیوم ورزشی شهید عمرانی از دیگر مطالبات حوزه ورزش در رشتخوار است.

لازم به ذکر است؛ رشتخوار سه هزار نفر جوان ورزشکار سازماندهی شده دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 83