مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به بردسکن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد
مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به بردسکن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به بردسکن ۱۸ طرح برای توسعه این شهرستان مصوب شده بود که تاکنون اجرای این مصوبات بیش از ۶۰ درصد پیش رفته است.

به گزارش اختر شرق؛ سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان بردسکن اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی که برای انجام این مصوبات تکالیفی برعهده دارند باید پیگیر انجام امور باشند زیرا تاکید استاندار خراسان رضوی بر انجام دقیق و مناسب این مصوبات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: حضور میدانی مدیران در پروژه‌های مصوب این امکان را به وجود می‌آورد تا فعالیت‌ها با برنامه زمانبندی خود پیشرفت داشته باشد و اگر مشکلی در روند اجرا شکل بگیرد مدیران به صورت میدانی راحت‌تر برای رفع موانع امکان تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر هفته گزارش پیگیری مصوبات به اطلاع استاندار رسانده می‌شود، عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها کم کاری خود را توجیه می‌کنند زیرا این مصوبات مطالباتی است که از سوی مردم در این سفرها به استاندار خراسان رضوی رسیده است.

میرجعفریان در خصوص جانمایی و تأمین زمین مورد نیاز برای ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی گفت: طبق بررسی انجام شده این زمین بر روی گسل قرار دارد و با توجه به اینکه ساختمان‌های امدادی و درمانی نباید بر روی گسل ساخته شوند، لازم است ظرف یک هفته دستگاه‌های مرتبط نسبت به معرفی زمین جایگزین اقدام کنند تا در صورت نیاز مصوبات لازم برای اجرای این طرح گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در مورد تعیین تکلیف اراضی مرحله نخست مسکن فرهنگیان نیز مطرح کرد: طبق تفاهم نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، این زمین توسط جهاد کشاورزی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است که پس از واریز هزینه‌های مرتبط با وقف این زمین، امکان پیگیری سایر مسائل مرتبط با این اراضی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

وی پیشرفت فیزیکی بهسازی محورهای بردسکن – سبزوار، بردسکن – بجستان و بردسکن – طبس را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: امیدوار هستیم تا این طرح طبق برنامه زمانبندی در هفته دولت به پایان رسیده و آماده بهره برداری شود.

میرجعفریان بیان کرد: در این سفر عملیات گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بردسکن با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۶ روستای این شهرستان نیز تا پایان خرداد امسال عملیاتی خواهد شد.

فرماندار بردسکن نیز در این نشست گفت: برخی مصوبات سفر نماینده عالی دولت در خراسان رضوی به این شهرستان، پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است که موجب خشنودی مردم منطقه شده است.

مجتبی شاکری بیان کرد: هم اینک پیگیر تکمیل مصوباتی هستیم که اجرای آن‌ها آغاز شده و طبق زمان‌بندی اعلامی به سرانجام مناسب خود خواهد رسید و در عین حال مترصد و پیگیر مصوباتی هستیم که بنا به دلایلی همچون نبود اعتبار لازم و یا مشکل زمین مناسب آغاز نشده است.

لازم به ذکر است؛ استاندار خراسان رضوی هفتم بهمن ماه سال گذشته به شهرستان بردسکن سفر کرده بود که در این سفر در نشستی طرح‌هایی برای توسعه این شهرستان جنوب غربی استان مصوب شده بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 92