مصوبات ستاد کرونا شهرستان سبزوار در جهت جلوگیری از گسترش شیوع کرونا
مصوبات ستاد کرونا شهرستان سبزوار در جهت جلوگیری از گسترش شیوع کرونا

ستاد مقابله با کرونا شهرستان سبزوار به ریاست فرماندار و حضور روسای ادارات مختلف شهرستان برگزار شد و پس از بررسی پیشنهادهای دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی موارد زیر مصوب شد.

به گزارش اختر شرق؛ با توجه به وضعیت روبه‌پیشرفت افزایش مبتلایان به کرونا جلسه بعدی این ستاد هفته آینده برگزار و تصمیمات مقتضی شرایط اتخاذ خواهد شد.

پارک بانوان فقط در شیفت صبح جهت ورزش بانوان فعال خواهد بود و بعدازظهرها این پارک تعطیل می‌شود.

مراسم تشییع‌جنازه صرفاً با حضور تعداد محدود بستگان درجه اول برگزار خواهد شد. همچنین برای زیارت قبور درگذشتگان در آخر هفته محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

نظام پزشکی به کلیه پزشکان ابلاغ نماید پزشکان ضمن نوبت‌دهی تلفنی و منظم، پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت نمایند.

مقرر شد با توجه به مراجعات مکرر شهروندان به دفاتر پیشخوان، تذکرات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دفاتر ابلاغ شود.

اتحادیه‌ها به‌تمامی صنوف خصوصاً آرایشگاه‌های زنانه، مجدداً موارد لازم جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی را متذکر شوند.

ورود ارباب‌رجوع به ادارات بدون ماسک ممنوع بوده و دورکاری و برپایی میز خدمت در دستور کار ادارات قرار گیرد

تیمی متشکل از نماینده فرمانداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اتحادیه مربوطه در اسرع وقت وضعیت تالارها را بررسی کنند و در خصوص نحوه ادامه فعالیت آنان در جلسه بعدی طی هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

هرگونه اجتماع و برپایی مراسمات در روستاها ممنوع است و بخشداران از طریق شوراها و دهیاران باید این موضوع را به روستاییان اطلاع‌رسانی نمایند.

مشاغل گروه چهار شامل: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد ازجمله کشتی کاراته و جودو، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، شهربازی‌ها، باشگاه‌های ورزشی سالنی و استخرهای سرپوشیده تعطیل خواهد شد.

اتوبوس‌های درون‌شهری به‌جز توحید شهر تعطیل و ظرفیت ایجادشده به خطوط توحیدشهر اختصاص می‌یابد تا از تراکم‌ جمعیت در خطوط توحیدشهر جلوگیری شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12