مصرف بیش از ۴۳۳ میلیون دوز واکسن جهت ایمن‌سازی صنعت طیور خراسان رضوی
مصرف بیش از ۴۳۳ میلیون دوز واکسن جهت ایمن‌سازی صنعت طیور خراسان رضوی

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از افزایش بازدید مرغداری‌های استان در سال قبل و رشد ۱۷ درصدی این بازدیدها نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اعلام کرد: طی سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۰۰ بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از واحدهای مختلف پرورش طیور استان به انجام رسیده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر علیرضا شهرام شرقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان در این باره گفت: ایمن‌سازی واحدهای صنعتی و نیز پوشش مناسب این واحدها در جهت پیش گیری بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای طیور و نیوکاسل از جمله اولویت‌های این اداره برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات طیور استان و صیانت از این سرمایه عظیم خواهد بود.

شرقی با اشاره به اینکه در سال قبل، حدود ۹۰ میلیون قطعه جوجه یزی در واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تامین سلامت این تعداد جوجه یک روزه طی مدت فوق، بیش از۴۳۳ میلیون دوز واکسن مصرف شده است که ۹۸ درصد این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد: در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، اداره کل دامپزشکی استان ۱۰۰ درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمانی و پیش گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی تعداد نمونه برداری از واحدهای پرورش طیور استان را ۲۱ هزار مورد و تعداد آزمایشات انجام شده را نیز ۵۲ هزار مورد اعلام کرد.

شرقی در پایان گفت: بیش از ۲۳۳۷ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره‌ای ۳۳ میلیون قطعه و ۳۸۴ واحد مرغداری تخمگذار و پولت به ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه در استان فعال هستند که اجرای مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی در جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی از ضروریات است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 117