مشکل کمبود آب دو روستای بخش جلگه زوزن قاسم آباد خواف مرتفع شد
مشکل کمبود آب دو روستای بخش جلگه زوزن قاسم آباد خواف مرتفع شد

کاهش نزولات آسمانی و در پی آن تنش خشکسالی سبب شده که شرایط سختی در خصوص امر آبرسانی در همه کشور بوجود بیاید؛ در روستاهای شهرستان‌های مرزی خواف استان خراسان رضوی با همت مسئولان آب وفاضلاب خواف و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) مشکلاتشان با اقدامات نظیر اصلاح شبکه، خط انتقال و اجرای خطوط آبرسانی مشکلاتشان مرتفع شده است.

به گزارش اختر شرق؛ سید حسن رضائیان در خصوص رفع مشکل آب شرب روستاهای بخش جلگه زوزن گفت: با انجام عملیات اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات در روستای مهاباد بخش جلگه زوزن هدررفت آب به صفر رسید.

مدیر امور آب فاضلاب خواف اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع که یکی از اهداف این امور کاهش هدررفت آب است در روستای مهاباد با اصلاح ۴کیلومترخطوط شبکه آبرسانی و همچنین نوسازی ۷۷ انشعاب در این روستا توانستیم هدررفت ناشی از فرسودگی خطوط را به صفر برسانیم.

رضائیان با بیان اینکه اصلاح شبکه در روستای مذکور با لوله‌های سایز ۶۳-۷۵-۹۰ انجام شد و همچنین سه باب حوضچه شیرآلات احداث شد، تاکید کرد: در این روستای ۲۸۱ نفری هزینه‌ای که برای انجام پروژه اصلاح شبکه پیش بینی شده بود بیش از ده میلیارد ریال بود که در قالب تفاهم نامه با هزینه‌ای بالغ بر ۵میلیارد و۸۵۰میلیون ریال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در راستای خدمترسانی هر چه بیشتر و به منظور تامین آب شرب مشترکین نسبت به اصلاح ۵۵۰ متر خط انتقال آب در روستای برکا با لوله سایز۹۰پلی اتیلن اقدام شد.

رضائیان با بیان اینکه با اصلاح خطوط انتقال و شبکه آبرسانی در این روستا از هدررفت ۵۰ درصدی آب شرب جلوگیری بعمل آمد، خاطرنشان کرد: فرسودگی و اتمام عمر مفید لوله‌ها از عمده دلایل اصلاح خطوط‌های آبرسانی است که انجام این امر در اولویت کاری امور آب و فاضلاب می‌باشد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 74