مشکلات دامداران بخش جنگل رشتخوار
مشکلات دامداران بخش جنگل رشتخوار

اوضاع نامناسب دام سبک در بخش جنگل خصوصا منطقه چهارده، به خاطر نبود آذوقه دامداران دام خودشان را با قیمت ارزان راهی بازار می‌کنند.

به گزارش اختر شرق؛ جمعی از دامداران شهرستان رشتخوار در این باره گفتند: خشکسالی سال جاری باعث شده دام‌ها، با قیمت ناچیز به دلالان بفروشند و بیشتر دامداران با این شرایط آفتاب‌نشین شدند.

حسن زارعی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بیان کرد: طی سال جاری علاوه بر فشار خشکسالی‌ها و نبود آذوقه، حمایت دولت در خصوصا تامین خوراک دام کافی نبوده و اگر هم گاها تامین می‌شود برای دامداران مبلغ بالایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دامداران نمی‌دانند چه کاری انجام دهند، نه حمایت کافی از جایی می‌شوند و نه توان خرید آذوقه را دارند، اظهار کرد: خیلی مشکل است؛ خوارک سهمیه‌ای را هم که ثبت نام کردند برای هر راس پنج کیلو در نظر گرفته شده است. لطفا مسئولان برای رفع مشکل دامداران چاره‌ای بیندیشند.

یک دامدار عباس آبادی نیز عنوان کرد: خشکسالی وضعیت نامطلوبی در چرای دام به وجود آورده و مراتع به دلیل کاهش بارندگی‌ها، گرما زیاد سال جاری از بین رفته است.
سالاری گفت: خشکسالی امسال نیز نرخ مرگ و میر دام‌های منطقه را زیاد کرده و افزایش نهاده‌های دامی ناشی از خشکسالی سال جاری بار غم دامداران را در این شهرستان دو چندان کرده است.

لازم به ذکر است؛ رشتخوار بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 74