مشکلات اقتصادی شهرستان‌های جوین، جغتای و خوشاب بررسی شد
مشکلات اقتصادی شهرستان‌های جوین، جغتای و خوشاب بررسی شد

مشکلات اقتصادی و موانع تولید در شهرستانهای جغتای، جوین و خوشاب در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل فرمانداری جغتای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بررسی و تصمیمات لازم برای حل آن‌ها اتخاذ شد.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی اشرفی معاون استاندار خراسان رضوی در این نشست که در جریان سفر استاندار به شهرستان‌های جوین و جغتای و خوشاب با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اهمیت تولید در توسعه خراسان رضوی در سالی که مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری لازم است تمامی ظرفیت‌های کشور در این مسیر بسیج شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی در زمینه تحقق شعار سال، بررسی و آسیب‌شناسی حوزه تولید است که طی آن، موانع موجود شناسایی و راهکارهای رفع آن‌ها ارائه و پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان جوین، تامین زمین است که تصمیمات مقتضی برای رفع این مشکل اتخاذ شده است و با اجرای آن‌ها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در این منطقه کمتر توسعه یافته فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۱۶ مورد از مشکلات بخش اقتصادی شهرستان جغتای شامل تامین و توسعه برق ناحیه صنعتی، پهنه اکتشافی مس و استقرار صنایع تبدیلی در جوار روستاها بررسی شد که از این تعداد ۱۲ مورد مربوط به واحدهای تولیدی است و برای رفع مشکلات آن‌ها باید بخشی از پیگیری‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان و بخشی نیز در مرکز بررسی و جمع‌بندی شود.

اشرفی بیان کرد: در این نشست ۲۳ مورد از مشکلات اقتصادی شهرستان جوین و ۹ مورد از مشکلات اقتصادی شهرستان خوشاب بررسی شد و تصمیمات لازم برای حل آن‌ها اتخاذ و مصوب کارگروه ستاد تسهیل شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان‌های این استان وارد شهرستان جوین شد.

محمدصادق معتمدیان در سفر به جوین علاوه بر بهره‌برداری از سه طرح عمرانی از مناطق روستایی این شهرستان دیدن و با مردم و مسئولان گفت و گو خواهد کرد. دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقات‌های مردمی و نشست جمع‌بندی، برخی از برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی در جوین است.

سفرهای ماه‌های اخیر استاندار خراسان رضوی به مناطق مختلف برای بررسی میدانی وضعیت استان، آگاهی مستقیم از درخواست‌ها و نظرات شهروندان روستایی و شهری خراسان رضوی، بازدید از طرح‌های عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و همچنین افتتاح طرح‌های به ثمر نشسته بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 56