مشارکت چهار میلیاردی دوستداران میراث فرهنگی تربت‌حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی
مشارکت چهار میلیاردی دوستداران میراث فرهنگی تربت‌حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از کمک و مشارکت چهار میلیارد ریالی انجمن‌های میراث فرهنگی و بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی، بررسی و ثبت محوطه‌های تاریخی، خرید تجهیزات صنایع‌دستی و حمایت از طرح‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با اعلام این خبر افزود: برای اولین بار در کشور خیری نیک‌اندیش و دوستدار میراث فرهنگی کشور، هزینه تهیه پرونده ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی و انجام مطالعات ژئوفیزیک محوطه‌ای در شهرستان تربت‌حیدریه و زاوه را متقبل شده است.

وی ادامه داد: مرمت و ساماندهی آثار تاریخی رباط علیا، رباط لاری، سرای امین، مقبره لاری و رباط میاندشت، حسینیه برس نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است.

محمدی اظهار کرد: حمایت بخش خصوصی نیز از هنرمندان صنایع‌دستی منطقه تربت‌حیدریه و زاوه در قالب خرید تجهیزات و ابزارآلات رایگان و هزینه آموزش و حتی پیش‌خرید محصولات صنایع‌دستی نیز قابل‌توجه بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: همچنین حمایت ویژه فعالان حوزه گردشگری و بخش خصوصی در راستای چاپ بروشور و کتابچه‌های معرفی تبلیغاتی، برگزاری تورهای رایگان گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی از دیگر حوزه‌های مشارکتی این اداره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین موزه‌های ابریشم، نیآزاری و زعفران نیز با مشارکت بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی نیز در دست اقدام است.

لازم به ذکر است؛ شهرستان تربت‌حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری که ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4