مسافران قم کرونا ندارند
مسافران قم کرونا ندارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار گفت: هیچ مورد مشکوکی از کرونا در رشتخوار مشاهده نشده است.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار بابیان اینکه هیچ مورد مشکوکی از کرونا در رشتخوار مشاهده نشده و در خصوص بازگشت تعدادی از بازنشستگان شهرستان از سفر زیارتی قم گفت: تمامی این افراد از ابتدای ورود تحت کنترل بوده و تمام نکات لازم به ابن عزیزان انجام‌شده است و جای هیچ نگرانی در این رابطه نیست.

وی در جلسه کارگروه مدیریت بهداشت و درمان این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری رشتخوار با محوریت موضوع بیماری کرونا، گفت: در رابطه با بیماری کرونا هیچ جای نگرانی نیست، اما داشتن یکسری اطلاعات در رابطه با آن لازم و خود مراقبتی اصل اولیه در بحث بیماری‌های تنفسی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار در این جلسه ضمن درخواست از همکاری بسیج مردمی در رابطه با کنترل و راه‌های پیشگیری این بیماری، گفت: شهروندان در حد امکان در امکان تجمعی حاضر نشوند، شستشوی دست به مدت ۲۰ ثانیه، رعایت فاصله با افراد حداقل یک متر و دست نزدن به گوش، چشم، بینی و دهان از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از این بیماری است.

وی در ادامه همچنین در رابطه با انتشار برخی از شایعات به‌خصوص در فضای مجازی از مردم خواست تا اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این بیماری را تنها از مراجع ذیصلاح دنبال و پیگیری کنند.

اشترایه با تأکید بر اینکه با تشکیل کارگروه‌های مرتبط طی چند روز اخیر برنامه‌ریزی لازم در جهت کنترل این بیماری صورت گرفته است، گفت: در همین راستا و به جهت مدیریت بهتر در کار پیشگیری توصیه‌های لازم بهداشتی به ادارات و نهادها که مراجع کنندگان زیادی دارند انجام و در رابطه با نحوه مدیریت، نصب بروشور و ضدعفونی کردن محیط نکات لازم ارائه‌شده است.

اشتریه همچنین از تعطیلی روز بازارهای موجود در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد: کلیه روز بازارهای سطح شهرستان ازجمله چهارشنبه‌بازار رشتخوار تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار همچنین خبر از منفی بودن آزمایش فرد مشکوک به کرونا در شب گذشته خبر داد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 32