مسئول انجمن سینمای جوان نیشابور: حمایت از جوانان سینمای و عکاسی مساوی با کاهش آسیب‌های اجتماعی
مسئول انجمن سینمای جوان نیشابور: حمایت از جوانان سینمای و عکاسی مساوی با کاهش آسیب‌های اجتماعی

مسئول انجمن سینمای جوان شهرستان نیشابور گفت: اگر بتونیم با حمایت از جوانان سینمای و عکاسی خودمان در زمینه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنیم قطعاً این کار نتیجه بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

مسعود سلیمانی سپهر مسئول انجمن سینمای جوان نیشابور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بابیان اینکه هدف انجمن سینمای جوان: کشف و پرورش جوانان مشتاق است. تا با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مدت‌زمانی بتوانند وارد این عرصه بشوند، اظهار کرد: اینجا درواقع پاتوق فرهنگی کسانی مثل نویسندگان، مجسمه‌سازان شاعران است.

وی ادامه داد: تعامل خوبی با دانشگاه‌های علمی کاربردی، هنر، انجمن کتاب‌های سیمرغ و پرواز داریم.

سلیمانی سپهر با اشاره به اینکه جدا از بحث آموزش و تولید ما به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی ۲۱ جشنواره و هفته فیلم و عکس و بیش از ۴۰۰ نمایشگاه عکس و شاید قریب به هفت دوره جشنواره آموزش فیلم‌سازی. داشتیم، عنوان کرد: قبلاً نمایش فیلم کوتاه را در سینمای فیروزه و نیشابور داشتیم ولی الآن در سینمای مهدوی در محل چهارراه انقلاب داریم.

مسئول انجمن سینمای جوان نیشابور بابیان این مطلب که تعامل خوبی با کانون فرهنگی بسیج مساجد داریم تا به فرهنگ‌سازی و توسعه این هنر کمک شود، اظهار کرد: ما استعدادهای شگرفی در این حوزه داریم و چندین دوره مدال طلای فیاپ FlAP فدراسیون بین‌المللی عکاسی رو بردیم.

سلیمانی سپهر با اشاره به اینکه یکی از قطب‌های عکاسی ایران نیشابور است، تصریح کرد: فرایند فیلم یک فرایند جمعی و هزینه‌بر است و نیاز به حمایت دارد و هنر در هیچ جای جهان دولتی نیست چون باید کار محتوا را انجام بدهد و در رشد و باروری اجتماع فعالیت کند.

وی ادامه داد: اگر بتونیم با حمایت از جوانان سینمای و عکاسی خودمان در زمینه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنیم قطعاً این کار نتیجه بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

سلیمانی سپهر بیان کرد: اگر نهادهای هر شهرستان از جوانان آن شهرستان درزمینهٔ فرهنگ‌سازی و تبلیغ آن شهرستان استفاده کنند. قطعاً نتیجه بهتری به دست خواهد آمد؛ حاکمانی در تاریخ موفق بودند که از هنرمندان و مدیران شهر برای آبادانی کمک گرفته‌اند.

مسئول انجمن سینمای جوان نیشابور در پایان بابیان اینکه ما باید استعدادهای شهرستان نیشابور را یک فرصت و سرمایه بدانیم برای پیشرفت و آبادانی شهرستان و ساخت آثار فاخر درزمینهٔ موسیقی، ادبیات، هنر تجسمی، پژوه، گفت: در حال حاضر نیشابور چون ققنوسی در گوشه‌ی آرامیده و به خاطر کمبود حمایت‌ها بیشتر هنرمندان از شهرستان می‌روند و کاش مسئولین نگاهی جامع‌تر به این شهر بکنند و دلسوزی بیشتری برای جوانان عرصه سینما و عکاسی صورت گیرد.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 57