مسئولان ورزشی فقط شعار می‌دهند
مسئولان ورزشی فقط شعار می‌دهند

مدرس فدراسیون فوتبال در تربت‌جام با بیان اینکه ورزش بانوان نسبت به آقایان همیشه کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد و خیلی مظلوم واقع‌شده است، گفت: مسئولان در صحبت‌های خود شعارهای زیادی در خصوص توجه و حمایت از ورزش بانوان مطرح می‌کنند که متأسفانه در عمل انجام نمی‌شود.

در هفته اخیر یک دوره کلاس مربیگری فوتسال سطح یک بانوان در تربت‌جام برگزار شد که خبرنگار اختر شرق در حاشیه این کلاس‌ها با فاطمه شریف به‌عنوان مدرس فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی انجام داد که ماحصل آن در ادامه مطلب تقدیم می‌شود.

فاطمه شریف که هدایت تیم فوتسال بانوان استان را بر عهده دارد، درباره وضعیت ورزش بانوان در شهرستان‌ها می‌گوید: فوتسال بانوان در قیاس با دیگر رشته‌های ورزشی در تمام شهرستان‌ها مظلوم واقع‌شده است؛ مسئولان آن‌طور که باید از ورزش بانوان حمایت نمی‌کنند. به نظر بنده عملکرد مسئولان با شعارهایی که برای حمایت از ورزش بانوان می‌دهند، اصلاً برابری ندارد.

وی ادامه داد: اگر به ورزش بانوان همچون آقایان توجه شود، همان‌طور که آقایان می‌توانند، افتخارآفرینی کنند بانوان هم می‌توانند در سطح کشور و حتی آسیا افتخارآفرینی کنند. هم‌اکنون ۶۰ درصد بازیکنان تیم فوتسال بانوان از شهرستان‌ها هستند؛ این موضوع نشان می‌دهد که باید ورزش شهرستان‌ها بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

این مدرس فدراسیون فوتبال در تربت‌جام تصریح کرد: نباید این‌گونه باشد که چون در شهرستان‌ها امکانات خوبی نیست، به ورزشکاران بی‌توجه باشیم. در شهرستان‌ها استعدادهایی وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه شود، قطعاً می‌توانند برای استان مدال‌آوری کنند.

 شریف اظهار کرد: زمانی که برای تشکیل تیم فوتسال استان فراخوان استعدادیابی دادیم حدود ۹۰ بازیکن شرکت کردند که بیشترشان از شهرستان‌ها بودند؛ ولی چون فوتسال بانوان در شهرستان‌ها به‌تازگی رونق یافته و امکانات لازم در اختیار آنان نبوده است، هنوز به آن رشد و بالندگی نرسیده‌اند.

وی ابزار کرد: معتقدم استعدادهایی که در شهرستان‌ها وجود دارند، نباید نادیده گرفته شوند. اگر مسئولان بیشتر حمایت کنند و امکانات اولیه همچون سالن را در اختیار بانوان قرار دهند، بدون تردید این استعدادها در آینده‌ای نزدیک شکوفا می‌شوند و می‌توانند کمک‌حال تیم فوتسال بانوان استان و حتی تیم ملی باشند.

این مدرس فدراسیون فوتبال در تربت‌جام به وعده‌های مسئولان در جلسات اشاره کرد و گفت: در هر جلسه‌ای مسئولان بیان می‌کنند که بانوان همچون آقایان برای ما اهمیت دارند. ولی زمانی که به مرحله عمل می‌رسد، برعکس شعار خود عمل می‌کنند. این تنها خاص شهرستان‌ها نیست، بلکه در مراکز استان‌ها هم به همین صورت عمل می‌شود.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: درگذشته سالن‌های ورزشی در اختیار اداره کل بود و به‌راحتی حتی در بدترین ساعات سالن در اختیار بانوان قرارمی گرفت. ولی اکنون به دلیل واگذاری اماکن به بخش خصوصی همان سالن‌ها در بدترین ساعات در اختیار بانوان قرار داده نمی‌شود، مگر این‌که بابت اجاره مبلغی پرداخت شود.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 25