مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز خراسان رضوی گشایش یافت
مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز خراسان رضوی گشایش یافت

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در مشهد گشایش یافت.

به گزارش اختر شرق؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز استان به منظور تشکیل نشست‌های ستاد مدیریت بحران شرکت گاز استان در شرایط اضطراری و بحران‌های محتمل ایجاد شده است.

سیدکمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه این مجموعه در محلی ایمن و با رعایت استانداردهای لازم در مقابل بلایای طبیعی مقاوم بوده و شامل امکانات ویژه شرایط اضطراری در حوزه سیستم صوتی و تصویری، سیستم‌های ارتباطی پایدار، سیستم خاموش کننده هوشمند و برق اضطراری است، عنوان کرد: میزان مصرف روزانه گاز در شرق کشور ۹۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان ۶۰ میلیون مترمکعب مربوط به خراسان رضوی و گاز تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد نیز ۵۷ میلیون مترمکعب است بنابراین شایسته نیست با این ظرفیت در استان مراکز تولیدی و صنعتی و شهرهاو روستاهای ما در مضیقه باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تامین کسری نیاز استان در صورت تسریع در بهره برداری از فاز جدید پالایشگاه شهید هاشمی نژاد ۲۷ میلیون مترمکعب گاز تولید روزانه آن مرتفع می‌گردد.

میرجعفریان با اشاره به بروز حوادث پیش بینی نشده و تاثیر آن بر مصرف گاز در خراسان رضوی، گفت: طی دو ماه گذشته با بروز برودت و سرمای هوا، میزان مصرف گاز خانگی افزایش یافت و تامین سوخت نیروگاه‌های برق را دچار مشکل کرد.

وی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های متعدد با مدیران دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار تامین کننده سوخت و انرژی، وضعیت بوجود آمده ناشی از سرمای هوا و تاثیر آن بر سوخت نیروگاه‌ها مدیریت شد اما لازم است برای پیشگیری از بروز بحران همواره تمهیدات لازم اندیشیده و موضوعات حوادث غیرمترقپه و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام در مشهد، حضور بیش از ۲۰ الی۳۰ میلیون زائر در سال، شرایط خاص اقلیمی و وجود بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان باید برای موضوعات پدافند غیرعامل این استان نسخه‌ای با نگاه ملی و حتی بین المللی پیچیده شود و در ابعاد مختلف مورد حمایت قرار گیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 74