مرکز خرید حمایتی زعفران با چهار نرخ در رشتخوار آغاز شد
مرکز خرید حمایتی زعفران با چهار نرخ در رشتخوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: با توجه با آغاز فصل برداشت زعفران در رشتخوار مرکز خرید حمایتی طلای سرخ هم‌زمان با شش مرکز دیگر استان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

سید محمود اعظمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق، از آغاز روند خرید حمایتی محصول زعفران توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی خبر داد و گفت: با توجه با آغاز فصل برداشت زعفران در رشتخوار مرکز خرید حمایتی طلای سرخ هم‌زمان با شش مرکز دیگر استان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر زعفران در چهار دسته نگین به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شبه نگین ۱۶ میلیون، پوشال مرغوب ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پوشال معمولی به قیمت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

اعظمی با اشاره به اینکه روال خرید حمایتی زعفران طبق سنوات سال‌های گذشته صورت می‌پزید، تصریح کرد: در این طرح کشاورزان با دریافت معرفی‌نامه بر اساس سطح زیر کشت محصول خود اقدام به دریافت معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی می‌کنند و محصول زعفران خود را تحویل مرکز خرید این محصول در سازمان تعاون روستایی می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین در رابطه با نحوه پرداخت هزینه محصول اظهار کرد: کشاورزان پس از تحویل محصول خود بر اساس آزمایش و بررسی کیفیت محصول در بازه زمانی اعلام‌شده هزینه زعفران تحویلی خود را دریافت می‌کنند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 5